Empreses

Atrápalo traurà dues aplicacions per liderar les compres al mòbil

La tecnològica catalana veu una oportunitat en les propostes de lleure espontani a partir de la geolocalització de l'usuari. La firma facturarà enguany un 12% més per arribar als 350 milions

Atrápalo, la pla­ta­forma de plans de viatge i lleure, està desen­vo­lu­pant dues noves apli­ca­ci­ons per millo­rar la seva com­pe­ti­ti­vi­tat en les ven­des a través del mòbil, canal en què aspira a ser un dels prin­ci­pals actors en els pròxims anys. Les ven­des d'Atrápalo a través del telèfon intel·ligent encara no són majo­ritàries, si bé en algu­nes cate­go­ries de pro­ducte ja s'acos­ten al 50%, i la tendència és crei­xent. La firma cata­lana pensa que hi ha una gran opor­tu­ni­tat sobre­tot en el lleure més espon­tani. “A través de la geo­lo­ca­lit­zació espe­rem que el nos­tre usu­ari ens pre­gunti sobre les pos­si­bi­li­tats de lleure que té al seu vol­tant en aquell moment”, explica Nacho Sala, cofun­da­dor i res­pon­sa­ble de màrque­ting i comu­ni­cació de l'empresa. Aques­tes apli­ca­ci­ons se suma­ran a les tres que ja estan dis­po­ni­bles: un cer­ca­dor de vols d'avió, una de com­pra d'entra­des i, la més recent, de reser­ves de tau­les en res­tau­rants.

Sala explica que aques­tes apli­ca­ci­ons són també un reflex del canvi estratègic de l'orga­nit­zació, que ja desen­vo­lupa els pro­jec­tes pen­sant pri­mer en la ter­mi­nal mòbil i poste­ri­or­ment en l'adap­tació a altres pan­ta­lles, com ara la de l'ordi­na­dor de sobre­taula. No obs­tant això, Sala no dóna res per defi­ni­tiu, “la tec­no­lo­gia web can­via amb molta rapi­desa i no hi ha marge per rela­xar-se”, asse­gura. De fet, cent tre­ba­lla­dors, un terç de la plan­ti­lla a Bar­ce­lona, tenen la missió d'estar per­ma­nent­ment al dia dels can­vis que es pro­du­ei­xen per res­pon­dre-hi de manera automàtica. Qual­se­vol modi­fi­cació pot alte­rar el ritme de visi­tes. Aquests dies, per exem­ple, la vari­ació que Goo­gle ha fet del seu algo­ritme els ha por­tat de cap perquè ha can­viat l'estratègia SEO –aque­lla que per­met millo­rar la visi­bi­li­tat en el cer­ca­dor–, tot un art que reque­reix conei­xe­ment i inversió.

Per a Atrápalo la posició és clau, com també estar al dia del que sol·licita l'usu­ari, que també can­via, tot i que
menys del que es pot pen­sar. L'ano­me­nat big data (dades mas­si­ves) és l'altre gran repte de la punt­com cata­lana. Dis­po­sen d'una gran quan­ti­tat d'infor­mació sobre els hàbits i gus­tos dels cli­ents, als quals miren d'adap­tar-se: “Aquí no hi ha cap manual, estem en una revo­lució i hem d'apren­dre sobre la marxa a base de prova-error.” Part d'aquest conei­xe­ment el com­par­tei­xen amb els proveïdors. “Per nosal­tres és molt impor­tant que sàpiguen com fun­ci­ona el canal i que nosal­tres li apor­tem valor”, diu Sala. La crisi ha fet que mol­tes empre­ses de ser­veis que eren reti­cents a Atrápalo ara ven­guin el seu pro­ducte.

L'empresa va gua­nyar 315 mili­ons d'euros el 2014, un 17,5% més, i la pre­visió per aquest any és arri­bar als 370 mili­ons. Una part d'aquest crei­xe­ment ha de venir de l'exte­rior. Estan implan­tats a l'Argen­tina, el Bra­sil, Colòmbia, Costa Rica, Gua­te­mala, Mèxic, Panamà, el Perú i Xile. Ara estan con­cen­trats a desen­vo­lu­par aquests mer­cats, que sig­ni­fi­quen el 30% i aspi­ren que sigui el 50%. Dels 500 tre­ba­lla­dors de la plan­ti­lla, 200 estan fora i enguany con­trac­ta­ran 50 per­so­nes més.

Estan finançant aquest crei­xe­ment amb recur­sos pro­pis i, de moment, des­car­ten fer cap tanda de finançament. Tam­poc no és pre­vist que el fons Tiger Glo­bal Mana­ge­ment, que con­trola el 35% de l'empresa, hi desin­ver­teixi.

Atrápalo neix en plena crisi puntcom per iniciativa de quatre amics (Sala amb Manuel Roca, Nacho Giral i Marek Fodor) al Bar Marcel del carrer Santaló. L'objectiu era vendre les hores vall d'establiments de lleure. Ara es defineixen com un proveïdor global de lleure per a cada moment del dia.
Facturació
315 M€
Treballadors
500
Any de fundació
2000


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Atrápalo traurà dues aplicacions per liderar les compres al mòbil

Publicat a