Empreses

Xarxes socials per esmorteir el cop

Blanco y Negro es fa fort en nous canals i recupera l'organització d'actuacions

S'ha convertit
en la discogràfica de l'Estat més seguida a Youtube

Que la indústria musi­cal ha vis­cut una revo­lució en la dar­rera dècada i mitja no és cap secret. La irrupció de nous canals digi­tals per escol­tar música i la pira­te­ria han pro­vo­cat un sotrac per a les dis­cogràfiques. La venda de dis­cos ha cai­gut al vol­tant d'un 70%, cosa que ha obli­gat les empre­ses del sec­tor a adap­tar-se per resis­tir.

Aquest és el cas de Blanco y Negro. La dis­cogràfica fun­dada a Bar­ce­lona fa més de trenta anys va arri­bar a fac­tu­rar, en els moments de màxima expansió del sec­tor, fins a 22 mili­ons d'euros. Una xifra que està ben lluny dels cinc mili­ons d'euros de ven­des regis­tra­des l'any pas­sat.

El fun­da­dor de Blanco y Negro, Fèlix Buget, deixa clar que la situ­ació ha estat com­pli­cada a tot el sec­tor. En pri­mer lloc, diu, perquè no ha estat una evo­lució voluntària per a les com­pa­nyies, sinó con­di­ci­o­nada pel que qua­li­fica com “la dic­ta­dura de la tec­no­lo­gia”. A més, remarca que, en el món digi­tal, no hi ha regles del joc i els can­vis en els canals i en les mane­res de tre­ba­llar són cons­tants. “Fa uns anys tot­hom apos­tava per les descàrre­gues i ara estan en total regressió”, cons­tata.

Adap­tació.

Amb aquest pano­rama, la dis­cogràfica ha pres ini­ci­a­ti­ves per adap­tar-se a la nova rea­li­tat i esmor­teir el cop. L'estratègia prin­ci­pal ha estat la diver­si­fi­cació. Si fa uns anys la venda de dis­cos –en for­mat CD o vinil- repre­sen­tava pràcti­ca­ment la tota­li­tat de les ven­des, ara aquesta àrea s'ha reduït fins al 40%. Un altre 40% prové dels canals digi­tals. El 20% res­tant cor­res­pon a altres acti­vi­tats, com ara musi­ca­lit­za­ci­ons i actu­a­ci­ons. De fet, Blanco y Negro, que havia tin­gut una àrea de pro­moció d'actu­a­ci­ons en els seus orígens i que més tard la va tan­car, ha recu­pe­rat aquesta acti­vi­tat amb l'objec­tiu bàsic de diver­si­fi­car les àrees de negoci.

A més de recu­pe­rar l'orga­nit­zació d'actu­a­ci­ons, l'empresa dis­cogràfica ha fet una aposta pels nous canals de pro­moció i les xar­xes soci­als. Un exem­ple és la seva pàgina de You­tube, que s'ha con­ver­tit en la pri­mera d'una dis­cogràfica espa­nyola que acon­se­gueix sobre­pas­sar el milió de segui­dors -és la ter­cera de tot Europa-. D'aquesta manera, el canal de Blanco y Negro a You­tube s'ha situat entre els cinc amb més subs­crip­tors de tot l'Estat espa­nyol.

“Nosal­tres sem­pre hem defen­sat la imatge de marca com a segell de garan­tia de la qua­li­tat”, explica Buget. Abans, diu, es feia a través de les fal­ques a la ràdio o els anun­cis a la tele­visió i a la premsa escrita. I ara s'ha tras­lla­dat al canal de You­tube, on s'aple­guen vídeos dels dife­rents artis­tes amb els quals tre­ba­lla la com­pa­nyia. Segons Buget, s'ha acon­se­guit crear una imatge d'equip, cosa que ha aju­dat a la pro­moció. També hi ha tin­gut alguna cosa a veure l'espe­ci­a­lit­zació de la dis­cogràfica en la música dance.

De fet, segons Buget, la dis­cogràfica ha vist com bai­xava la fac­tu­ració, però no el nom­bre de gent que escolta la seva música. La diferència, diu, és que ara ho fan majo­ritària­ment a través de canals dels quals s'obte­nen retorns i mar­ges molt més petits als tra­di­ci­o­nals. I això, con­clou, obliga a ser més actiu i a apro­fi­tar qual­se­vol opor­tu­ni­tat d'acos­tar-se al públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Xarxes socials per esmorteir el cop

Publicat a