Emprenedors

Un espai d'aventures per als petits

Després de tan sols una temporada i mitja obert, el complex Granja Aventura Park amplia les seves instal·lacions

El pro­jecte de Granja Aven­tura Park va néixer fa qua­tre anys, quan els seus tres socis fun­da­dors, la Naiara Jiménez, el Juan Car­los Martínez i la Maria José López, van deci­dir que era el moment d'ini­ciar un negoci pel seu compte. La base, un ter­reny de 30.000 metres qua­drats pro­pi­e­tat del Juan Car­los i ubi­cat a Vila­de­ca­valls. “En aquell moment vam veure que el que real­ment tenia sen­tit era plan­te­jar una oferta d'acti­vi­tats pen­sada per a les famílies i els més petits perquè no n'hi ha gai­res”, explica la Naiara.

Amb una inversió ini­cial de 150.000 euros, els tres empre­ne­dors van ini­ciar el con­di­ci­o­na­ment del ter­reny i la cons­trucció del com­plex. “Ho vam fer tot nosal­tres, i el 80% a base de mate­ri­als reci­clats”, explica Jiménez. El procés es va allar­gar prop de dos anys i el juny del 2013 Granja Aven­tura Park va obrir per fi les por­tes.

L'espai dis­posa d'una part de granja on els petits poden apren­dre sobre els ani­mals i estar-hi en con­tacte, així com dues zones de cir­cuits entre els arbres per a dife­rents edats, zones de pícnic, etc.

Avui tre­ba­llen ja 18 per­so­nes al parc, sobre­tot els caps de set­mana, que és quan el recinte obre a les famílies i quan fa les seves millors entra­des, cobrint la capa­ci­tat per a 500 per­so­nes que tenen reco­ne­guda. Entre set­mana Granja Aven­tura Park fun­ci­ona per a visi­tes pro­gra­ma­des per a esco­les, grups i col·lec­tius, un per­fil que ha anat també en aug­ment “però que costa més de cap­tar, sovint perquè les esco­les tenen unes ruti­nes molt inte­ri­o­rit­za­des i can­viar-les no sem­pre és fàcil”, explica Jiménez.

Amb tot, el 2014, el pri­mer any sen­cer obert al públic, el recinte va rebre 20.000 per­so­nes i va fac­tu­rar 200.000 euros. Per a enguany els empre­ne­dors pre­ve­uen incre­men­tar el volum de visi­tes fins a les 50.000 per­so­nes i els ingres­sos fins als 340.000 euros.

Per acom­pa­nyar aquest crei­xe­ment l'empresa ha anat afe­gint nova oferta a la part dels cir­cuits, un petit amfi­te­a­tre, i una nova àrea de bar i està ampli­ant també l'espai d'ani­mals. “El nos­tre objec­tiu des del pri­mer moment ha estat con­ver­tir-nos en un refe­rent de l'oferta d'oci per a les famílies i cons­truir una marca reco­ne­guda”, explica l'empre­ne­dora.

El recor­re­gut per créixer és encara alt, ja que Granja Aven­tura Park només ocupa un 50% de la tota­li­tat del ter­reny de què dis­posa a Vila­de­ca­valls. “Encara estem en procés de saber on tenim el sos­tre, veure fins on som capaços d'atreure visi­tants”, des­taca.

En aquesta estratègia els empre­ne­dors han tin­gut sem­pre clar que la millor manera de gua­nyar cli­ents és esta­blint acords. Ho han fet per exem­ple amb Ikea, ofe­rint des­comp­tes als mem­bres del seu club Ikea Family, però també amb el Zoo de Bar­ce­lona: “No ens hem vist mai com a com­pe­ti­dors, les famílies que van al zoo són les matei­xes que vénen aquí”, explica Jiménez.

Sobre la base de com evo­lu­ci­oni aquesta entrada de visi­tants els empre­ne­dors es plan­te­gen també, si més no a mitjà ter­mini, ampliar la capa­ci­tat a mil per­so­nes: “No ens volem pre­ci­pi­tar perquè això ens impli­ca­ria també fer una nova inversió en temes com per exem­ple ampliar el pàrquing”, des­taca. Per això aquests plans hau­ran d'espe­rar com a mínim a l'any que ve. Per a aquest 2015 Granja Aven­tura Park ja ultima els pre­pa­ra­tius per cele­brar el dar­rer cap de set­mana de maig el segon ani­ver­sari del recinte “amb la recre­ació d'una festa major”. L'èxit d'assistència sem­bla més que garan­tit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.