Empreses

Els creadors de Bueni emprenen en l'anàlisi de dades d'e-comerç

NetRivals estudia el preu dels productes a la xarxa en temps real i ajuda a prendre decisions de màrqueting

La idea sorgeix
del coneixement que proporciona
el fet de comparar milions d'articles

NetRivals, una eina d'anàlisi en temps real del preu dels productes que es venen a internet, és la nova aposta emprenedora d'Iván Ramírez i Salvador Fàbregas, fundadors del comparador d'articles en línia Bueni. Fa un any que en desenvolupen la tecnologia i d'aquí un mes començaran a comercialitzar-la i a donar-la a conèixer a botigues virtuals, fabricants i distribuïdors de tot el món.

Com a pas previ, han presentat NetRivals a algunes empreses de gran consum del país i l'interès que ha despertat els ha animat a prendre decisions de creixement: d'entrada doblaran l'espai d'oficines que tenen al Tecnocampus de Mataró i preveuen contractar unes deu persones en el pròxim any entre tècnics de màrqueting i gestors de dades: matemàtics i estadístics bàsicament.

NetRivals vol impactar en un sector molt competitiu en què el preu és el factor clau. Les firmes de comerç electrònic inverteixen molts recursos en màrqueting per millorar la seva visibilitat en les cerques dels compradors. I ho fan de manera sovint indiscriminada. Esperen que d'aquesta manera els seus productes es venguin més. Però els compradors en línia trien i remenen abans de decidir-se, amb la qual cosa, el més aconsellable seria no perdre diners si el preu de la competència és millor, “ja que l'únic que hi surt guanyant és Google”, subratlla Ramírez.

L'eina d'aquests joves empresaris fa més eficient cada euro gastat en màrqueting: “Els portals tenen una mitjana de 1.200 productes, nosaltres li diem quins són els més competitius per preu en cada moment, de manera que si aposta només per aquests és més probable que acabi concretant la venda, rendibilitzant millor els seus diners”, explica Ramírez. Però també pot detectar quan la competència s'ha quedat sense estoc, i els seus productes són ambicionats pels consumidors, fins i tot si apuja preus.

En el fons, NetRivals està aprofitant una informació molt valuosa que el germà gran, Bueni, el comparador de productes, fins ara llançava. “És com el subproducte d'una indústria que al començament fa nosa, però un dia es comença a valorar i pot acabar sent el core d'un altre negoci”, diu Ramírez. Explica que cada dia rastregen els servidors dels seus clients (uns 19.000 botigues només a Espanya) a la recerca d'informació sobre els productes (uns 22 milions) i així poder-los comparar. La informació que processen diàriament és de quatre terabytes de dades. “Sempre ens ha obsessionat fer les coses millor de com les fem, per això no deixàvem de donarvoltes a què no estaven fent correctament.” Aquesta obcecació es va accentuar després del revés que va significar Vikingu, una xarxa social per a viatgers que van muntar i que no va reeixir. Per desbloquejar-se els dos joves es van inscriure en un màster d'emprenedoria que impartia la UPF i que va ser el desllorigador de tot allò que els obsessionava. “Vam veure que el nostre fort és la comparació de preus i el big data (anàlisi de dades massives) i que si volíem diversificar ho havíem de fer sobre aquests dos pilars: així neix NetRivals.

També per oxigenar-se en el moment del llançament del nou projecte, els dos emprenedors tenen planificat un viatge a la meca de l'emprenedoria, Sillicon Valley, amb l'ànim de rebre idees i noves perspectives sobre com afrontar el nou repte. A més, dels Estats Units són els principals competidors de l'eina catalana Wiser i UpstreamCommerce.

El finançament de NetRivals es fa amb recursos propis, com sempre han funcionat: dels 60 mesos de vida, Bueni només n'ha estat tres en números vermells, diu Iván Ramírez. Però si hi ha necessitat es decanten abans per la via del crèdit que no per deixar entrar un nou soci.

A l'hora de buscar clients, Ramírez i Fàbregas també han pensat en els fabricants d'articles de gran consum, molt acostumats a les dinàmiques de la qual solen tenir carències importants en coneixement de l'entorn digital. Per a ells tenen un producte: els estudis de mercats paral·lels, que els permeten detectar articles que l'empresa comercialitza en un país i que acaben en un altre a millor preu que el de la mateixa marca.

A diferència de Bueni, establert en onze països, el llançament de NetRivals serà internacional sense límits.

‘Nou de trinca', d'aquesta expressió va néixer el nom de l'empresa Detrinca que Fàbregas i Ramírez van muntar el 2009. Bueni va ser la primera criatura. Tots dos es van conèixer treballant a Anuntis. Des d'aleshores Iván Ramírez ha participat en la creació de set empreses.
Facturació 2015
800.000€
Treballadors
18
Any de fundació
2009
Novetats

Una aplicació per a l'‘off line'

Bueni llançarà una aplicació per als nombrosos usuaris que utilitzen els comparadors de preus en línia per guiar les seves compres off line. La nova app assenyalarà les botigues que estan a prop del consumidor amb els millors preus per al producte que cerca.

Bueni va néixer el desembre del 2009 i actualment compara més de 40 milions de productes de tot el món tant d'establiments a peu de carrer amb canal d'internet com de botigues exclusivament virtuals. El portal està disponible en onze països.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els creadors de Bueni emprenen en l'anàlisi de dades d'e-comerç

Publicat a