Gran angular

Els alts i baixos de Port Aventura

El parc ha de diversificar les propostes a fi i efecte de poder guanyar visitants

El nombre de clients es resisteix des de fa temps a superar els 4 milions

Port Aventura celebra aquest any el vintè aniversari i bufa les espelmes amb unes sensacions antagòniques. D'una banda, hi ha la satisfacció d'haver-se posicionat com un dels espais de vacances més consolidats del sud d'Europa i s'entoma amb orgull el fet d'haver resistit a una maregassa que, dins del mateix sector de parcs d'oci, ha fet naufragar ambiciosos projectes com el de Terra Mítica a València o el de la Warner a Madrid (aquest últim, per atraure clients, aquests dies està oferint unes promocions desproporcionadament a la baixa de l'entrada per dos dies al parc més hotel per 39 euros tot plegat).

Per altra part, a Port Aventura també hi ha un sentiment de desconcert perquè la xifra de visitants es resisteix, des de fa temps, a creuar la barrera dels 4 milions anuals (el millor exercici va ser l'any 2007, amb 4,1 milions d'entrades venudes).

El parc vol redefinir el model de negoci per minimitzar els ensurts al compte de resultats. No és cap estratègia nova perquè el complex ja es va repensar quan La Caixa hi va entrar en joc en protagonitzar una operació de rescat que li va acabar donant el poder sobre la totalitat de l'accionariat del negoci. Investindustrial, la societat italiana controlada per la família Bonomi, i el fons de capital KKR dominen avui per avui un accionariat que ha viscut tants alts i baixos com les que proporcionen les atraccions que han fet famós el parc de la Costa Daurada.

No obstant això, el Dragon Khan, la Stampida i el Furius Baco no han resultat ser un prou bon reclam per donar solidesa al resultat d'explotació i el recinte s'ha anat diversificant per estirar el fil de negocis com el golf, les convencions i l'oferta hotelera.

Aposta.

Port Aventura registra 164 milions d'euros en ingressos i revela un benefici de 9,9 milions. El futur del parc implica consolidar el trànsit de visitants que genera l'oferta tradicional del recinte però, també, guanyar clients i projecció internacional a través de propostes noves. En aquest sentit, les dues operacions que la direcció ha lligat en els últims temps es presenten com clau. Vinculant el seu nom a marques de prestigi internacional com el Cirque du Soleil i Ferrari, Port Aventura pretén sobredimensionar la seva projecció al món i associar-se a conceptes d'èxit.

El Cirque du Soleil ha estrenat aquesta setmana el seu espectacle Amaluna i, com ja va fer l'estiu passat, estableix a Port Aventura la seva base durant l'estiu. Sota una vela de 20 metres d'alt i 50 metres de diàmetre, amb una capacitat de 2.500 persones, fins al 23 d'agost hi oferiran una setantena de representacions. Esperen superar les 100.000 entrades que va vendre l'any passat en el xou Kooza.

Per la seva part, l'espai Ferrari Land ha d'ocupar uns 75.000 metres quadrats en què s'instal·laran atraccions noves per a un públic de totes les edats, entre les quals hi haurà l'accelerador vertical “més alt i ràpid d'Europa”, afirmen a Port Aventura. A banda, es construirà un hotel de luxe de cinc estrelles ambientat en la marca de cotxes. L'hotel tindrà 250 habitacions, restaurants, botigues i simuladors de cotxes de carreres.

En 20 anys Port Aventura acumula una inversió total de 1.000 milions d'euros, dels quals 125 milions s'han gastat en els últims cinc anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.