Focus

Emiliano González

director general de MSC Cruceros

“Barcelona serà la base el 2017 d'un nou tipus de nau”

No percebem cap sentiment negatiu vers els creuers, però si cal hi ha les dades d'impacte

Les com­pa­nyies de cre­uers sem­blen immer­ses en una guerra per veure qui té els vai­xells més grans.

Aquesta no és la nos­tra obsessió. Ara tenim un pla estratègic per cons­truir dos tipus de vai­xells de nova gene­ració que seran més curts però més amples. En part perquè els ports de la Medi­terrània, que és l'àrea d'influència de MSC i on som líders, tenen cer­tes limi­ta­ci­ons (Bar­ce­lona n'és una excepció). I en part perquè una tendència de mer­cat és que els cli­ents pas­sin més temps en el vai­xell, fent-los més amples, hi caben més res­tau­rants, bar, dis­co­te­ques...
Els cli­ents sur­ten menys del vai­xell?

Quan un cre­uer arriba a port el 99% dels viat­gers baixa i visita la ciu­tat; però cada vegada tenim més cli­ents que repe­tei­xen, i aquests, no és que no bai­xin a la ciu­tat, però pas­sen menys temps fora.
El català és un bon cli­ent de cre­uers?

Sí, és el pri­mer mer­cat d'Espa­nya. Però l'índex de pene­tració del cre­uer a l'Estat encara és baix. Pensi que Ale­ma­nya o Regne Unit tenen 1,8 mili­ons de cre­ue­ris­tes i Espa­nya està en 475.000 l'any 2014. El zenit es va asso­lir el 2011 amb 700.000 cre­ue­ris­tes però la crisi ha cas­ti­gat dura­ment. L'any pas­sat vam notar una lleu­gera millora i enguany la recu­pe­ració és més accen­tu­ada.
Quin paper té Bar­ce­lona en l'estratègia de MSC?

Bar­ce­lona és un port i una ciu­tat estratègics i es demos­tra amb fets. Des de fa molts anys tenim un cre­uer les 52 set­ma­nes de l'any amb sor­tida des Bar­ce­lona. I a la tem­po­rada forta hi afe­gim un segon vai­xell. Aquest 2015 hem incre­men­tat l'oferta amb els vai­xells més grans de la com­pa­nyia. I un ter­cer fet és que el pri­mer cre­uer que inau­gu­rem de la nova gene­ració en maig del 2017 estarà a Bar­ce­lona totes les set­ma­nes, i des del 5 de juliol ja s'està venent.
Aspi­ren a alguna ter­mi­nal?
Les ter­mi­nals en con­cessió les té una altra com­pa­nyia. Si més enda­vant en surt la pos­si­bi­li­tat l'estu­di­a­rem.
Tor­na­ran a parar a Palamós?

Hi vam tenir alguna escala però el nos­tre vai­xell més petit té 280 metres i fon­de­jar a la badia es com­pli­cat. Però por­ta­rem els vai­xells on ens dema­nin els cli­ents.
A Bar­ce­lona hi ha un impor­tant debat turístic i la imatge de cre­uers tra­ves­sant Venècia es posa com a exem­ple del que no es vol.

Nosal­tres com a MSC Cru­ce­ros i com a indústria no hem per­ce­but cap sen­ti­ment nega­tiu en con­tra dels cre­uers i, per des­comp­tat, Bar­ce­lona no és com­pa­ra­ble amb Venècia. Si hipotètica­ment es produís en algun moment seuríem amb les auto­ri­tats com hem fet amb altres ciu­tats que han pogut tenir cer­tes inqui­e­tuds sor­gi­des no se sap com ni d'on. Els podem pre­sen­tar les dades dels cen­te­nars de milers de turis­tes que arri­ben, la con­tri­bució econòmica que es fa a la ciu­tat i els llocs de tre­ball que genera.
Han mar­xat defi­ni­ti­va­ment la riba sud de la Medi­terrània després dels atemp­tats de Tunísia?

El març pas­sat un atemp­tat ter­ro­rista al museu del Bardo amb pèrdua de vides, entre els quals dos espa­nyols, ens va fer can­cel·lar totes les esca­les a Tunísia. En man­te­nim algu­nes al Mar­roc a l'hivern i ja no tenim pro­ducte a Egipte: la pri­ma­vera del 2013 vam tan­car un iti­ne­rari pel mar Roig.
Apro­fi­ta­ran el nou marc de rela­ci­ons entre Cuba i EUA?

A par­tir del 22 de desem­bre farem cre­uers de vuit dies per l'illa. El vai­xell que farà la ruta sor­tirà de Bar­ce­lona el 4 de desem­bre. Ja tenim reser­ves per al viatge transatlàntic.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.