Empreses

No apagueu els dispositius mòbils a bord!

Immfly troba un mercat oferint lleure i serveis als passatgers dels avions

La pla­ta­forma de lleure en vol Immfly està a punt de tan­car una nova ronda de finançament per abor­dar l'esca­la­bi­li­tat del negoci. La recerca de capi­tal té lloc un cop han demos­trat la via­bi­li­tat del sis­tema en vuit avi­ons de l'aerolínia Ibe­ria Express –la pre­visió és que a finals d'any puguin arri­bar a vint- i quan estan en con­ver­ses amb dues com­pa­nyies més per incor­po­rar Immfly a les seves aero­naus.

La intenció és que el 2018, els pas­sat­gers de mil avi­ons puguin gau­dir a través dels seus dis­po­si­tius mòbils de les pro­pos­tes de lleure que ofe­reix la pla­ta­forma. Cal pen­sar que uns 6.000 avi­ons no tenen oferta a bord.

Immfly va néixer el 2013 per ini­ci­a­tiva de dos amics: Pablo Linz i Jimmy M. von Korff (d'ascendència ale­ma­nya). Amb estal­vis, préstecs de fami­li­ars i un crèdit per a empre­ne­dors van acon­se­guir uns 180.000 euros per posar en marxa el negoci. Poste­ri­or­ment van obrir una pri­mera ronda de finançament que va atreure inver­sors estratègics que van apor­tar fins a 1,3 mili­ons d'euros, amb els quals sufra­gar el desen­vo­lu­pa­ment tec­nològic i posar en marxa la maquinària comer­cial. La ronda actual serà supe­rior, però es manté en secret la xifra per con­fi­den­ci­a­li­tat.

Immfly ins­tal·la en cada aero­nau un petit ser­vi­dor amb tots els con­tin­guts, és a dir, pel·lícules, sèries de tele­visió, dia­ris, jocs i ser­veis de la des­ti­nació. Els pas­sat­gers hi poden acce­dir des dels seus dis­po­si­tius electrònics a través del Wi-Fi i gràcies a una apli­cació o direc­ta­ment des del por­tal vir­tual. Els con­tin­guts s'actu­a­lit­zen cada cop que l'avió aterra, moment en el qual Immfly també rep les estadísti­ques del vol i fa els ajus­tos en funció de les pre­ferències dels usu­a­ris. De moment saben que la mei­tat dels pas­sat­gers es con­nec­ten uns 40 minuts de mit­jana i que una de les sec­ci­ons més vis­tes és el mapa de vol. Els ingres­sos pro­ve­nen de la publi­ci­tat (d'agències i de mar­ques) i de la comissió pels ser­veis con­trac­tats (entra­des a museus, reser­ves de res­tau­rants, trans­port, etc.). Totes dues fonts estan crei­xent però la pre­visió és que la segona ho faci més ràpida­ment i esde­vin­gui el prin­ci­pal motor d'ingres­sos. Pre­ci­sa­ment per cap­tar cli­ents en les des­ti­na­ci­ons han obert ofi­ci­nes comer­ci­als a Madrid i ben aviat ho faran a Lon­dres, París, Ams­ter­dam i, més enda­vant, Berlín. L'acord amb l'aerolínia és un “win-win” –com diu Linz- però també es queda amb part dels ingres­sos. “Som un soci de la com­pa­nyia en la trans­for­mació de l'experiència de vol al digi­tal i un ges­tor actiu dels con­tin­guts”, diu Von Korff.

Les rutes de curt i mitjà radi repre­sen­ten el 70% del mer­cat, però el llarg radi és més interes­sant pels ingres­sos supe­ri­ors que es poden acon­se­guir. De moment es tracta d'avi­ons amb pan­ta­lles i sis­te­mes de fàbrica però ja hi ha com­pa­nyies que han deci­dit pres­cin­dir-ne en favor de solu­ci­ons digi­tals, molt més bara­tes. Immfly pre­veu ingres­sar 500.000 euros el 2015 i té una plan­ti­lla de 35 tre­ba­lla­dors. Els joves cal­cu­len que quan tin­guin el sis­tema ins­tal·lat en un cen­te­nar d'aero­naus (en algun moment del 2016) l'empresa començarà a gua­nyar diners.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

No apagueu els dispositius mòbils a bord!

Publicat a