Empreses

Atotech s'enlaira amb l'automòbil

La multinacional de galvanotècnia es recupera seguint el sector del cotxe

El redreçament del mercat de l'automòbil, que torna al sender de la recuperació, ha impulsat el negoci d'Atotech, fabricant transnacional de productes químics per a solucions de galvanotècnia decorativa i funcional.

La firma, que a la Península Ibérica té seus a Cerdanyola, Erandio (Biscaia) i Oia (Portugal), en aquest mercat ara mateix, com explica el director general, Miquel Majuelos, “el 70% del negoci de l'empresa correspon al sector de l'automòbil, que està vivint un bon període des de fa uns mesos, amb una tendència de vendes positiva, amb un creixement anual del 6-7% que és semblant al d'altres mercats europeus”. Afegeix que “tot i la sotragada que ha suposat el Dieselgate, moltes empreses són a punt de llançar nous models al mercat”. La previsió de l'empresa és cloure l'exercici actual amb un volum de negoci de 23,1 milions d'euros, quan el 2014 va ser de 22,8 milions. Atotecth va pagar el peatge de la crisi el 2009, “quan el negoci va sofrir una terrible davallada del 25%, a causa de la deslocalització d'indústries i la crisi de la construcció, ja que nosaltres també servim a sectors com la línia blanca, la manilleria o el ferratge”. Cal dir que altres mercats en què hi és present l'empresa, són el de components electrònics, que havia estat important de la deslocalització d'empreses a Àsia; depuració, decoració i “energies renovables, un sector en què hi tenim confiança amb vista al futur, sobretot en el segment de l'eòlica”. Del 2015 ençà, però, l'empresa ha recuperat nivells de facturació. Majuelos observa que bona part de l'èxit de l'empresa descansa al fet que “l'empresa fa una important inversió en R+D, probablement la més alta del sector, i per això podem posar a disposició del client productes d'alt nivell tecnològic”. Justament, al centre de Cerdanyola, ubicat al Parc Tecnològic del Vallès, Atotech disposa d'un laboratori d'assajos de tractaments alternatius i fer ciència dels materials -un de la vintena que la multinacional té desplegats per tot el món-, on es fan tests de corrosió, gruixos i validació de qualitats. També a Erandio (Bizkaia) disposa d'un altre centre avançat al servei dels clients que inclou equips de microscòpia electrònica (SEM/EDX).“Al laboratori investiguem sobre les raons per les quals les peces tenen un defecte o confirmem les seves prestacions.” És en aquest laboratori pilot on es fan tractaments en fase de test del producte.

Un altre tret que Majuelos vol destacar de l'empresa que dirigeix és el servei que pot servir localment als seus clients: “Col·laborem amb els nostres clients en tasques com per exemple millorar les seves peces contra la corrosió.” Precisament, Atotech ha creat la figura d'una persona de contacte directe amb el fabricant final per posar a la seva disposició el seu suport tecnològic: “Sovint ens trobem que el client està començant a desenvolupar un projecte de futur i nosaltres el que fem és posar a la seva disposició la nostra tecnologia, i així ajudem que sigui més competitiva.” Com assegura, la filial espanyola d'Atotech és especialment competitiva en el metal·litzat de plàstics, les peces cromades, fins al punt de ser el més important d'Europa. Amb una cartera d'uns 400 clients a tota la Península -78 a Catalunya-, la majoria dels quals són al sector d'automoció, es trobarien en el rang de Tier 3 i Tier 4. Atotech també té una desena de clients del nivell Tier 1. La plantilla d'Atotech a tota la Península és de 67 treballadors, dels quals 17 treballen a Cerdanyola del Vallès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Atotech s'enlaira amb l'automòbil

Publicat a