El màrqueting mòbil sedueix Innoquant
Acaba d'aconseguir 1,8 milions per impulsar la plataforma Moca però ja pensen que en un any necessitaran molt més
Innoquant, una firma especialitzada en l'anàlisi del big data, se sent a gust en la seva nova pell d'empresa orientada al màrqueting mòbil, i, ara sí, volen créixer ràpidament i enfocar-se a l'exterior. Fa poques setmanes que han aconseguir 1,8 milions d'euros del grup d'inversió Inveready i ja pensen que en un any necessitaran més recursos per abordar el mercat global. De moment ja han aixecat la persiana d'una oficina a Londres.
Aquesta urgència per menjar-se el món els arriba cinc anys després de la seva fundació. En aquest lustre s'han reinventat fins a tres vegades, amb la sensació reiterada d'arribar al mercat quan aquest encara no estava preparat (vegeu columna). Són els inconvenients d'intentar guanyar-se la vida en un terreny poc trepitjat fins ara com és el de les dades massives.
Després de començar com una consultora que ajuda a transformar les dades en coneixement i provar sort en sectors com el de les ofertes de feina, els viatges i la comercialització d'electricitat. Finalment van dir: Eureka! Fa poc més de dos anys van veure que el telèfon intel·ligent s'estava configurant com una font d'informació de gran valor sobre l'usuari, van comprovar que tècnicament era possible captar aquesta informació i que hi havia un sector que en podria treure un gran profit: les agències de màrqueting. “Tenien totes les peces del puzle; era com si tot el món estigués buscant això però ningú ho expressés”, explica Oleg Morajko, cofundador (amb María Fernanda González) i director tecnològic d'Innoquant.
L'empresa va abandonar el negoci de consultoria i es va abocar al 100% a aquest nou negoci. El resultat, Moca, una eina tecnològica que en combinació amb les app de les marques transforma aquestes en canals de comunicació de màrqueting molt potents. Què vol dir: doncs que el consumidor rep el missatge que li pot resultar útil, en el moment que el pot necessitar i al lloc adequat. “En aquesta confluència de l'interès de la marca i del consumidor, la probabilitat de vendre és més gran”, diu.
Perquè aquesta proposta doni el màxim de si, és clau la capa de dades que proporcionen els sensors. Aquests dispositius -que en un futur estaran repartits pertot arreu- són els encarregats de detectar la presència d'un usuari en un lloc concret i disparar la maquinària comercial. En aquests moments, Innoquant està molt enfocada a estimular el sorgiment d'aquesta capa de sensors, parlant amb gestors d'instal·lacions amb gran afluència de gent i que necessitessin comunicar: aeroports, centres comercials, espais firals... Pensen que un element clau de competitivitat serà tenir territori i ser els primers en aquest objectiu: “L'avantatge tecnològic és molt limitat en el temps”, reconeix Morajko. Per tot això volen créixer ràpidament.
3-Màrqueting mòbil
Fa dos anys troben la fórmula: el producte i el sector que l'ambicionava.
2-Solucions Sectorials
Van optar per fer un producte específic per a diversos sectors: els viatges, les ofertes de feina i les comercialitzadores elèctriques. No van funcionar i, en algun cas, corrien el risc de perdre la independència.
1-Consultoria
Innoquant va començar el 2010 ajudant les empreses en les primeres passes en el terreny de l'anàlisi del ‘big data'. Així van poder créixer, però a còpia d'augmentar l'estructura. No era el que volien.