Empreses

Torrons i Mel Alemany ja arriba a 200 supermercats britànics

L'objectiu de la firma de la Noguera és doblar el percentatge de producció que va a l'exterior L'empresa familiar preveu un augment de la facturació d'entre un 5 i un 10%

L'empresa fami­liar Tor­rons i Mel Ale­many d'Os de Bala­guer (la Noguera) ha tan­cat un acord comer­cial per fer arri­bar a més de dos-cents super­mer­cats de la cadena britànica Mars&Spen­cer tor­rons d'ela­bo­ració arte­sa­nal i la seva línia de mel gur­met, amb taronja con­fi­tada. Amb aquesta ope­ració l'empresa, de cin­quena gene­ració fami­liar, comença un pla per poten­ciar les ven­des a l'exte­rior, que ara supo­sen un 10% de la fac­tu­ració.

“Per a una empresa fami­liar com la nos­tra aquest acord sig­ni­fica un reco­nei­xe­ment, que una cadena de dis­tri­bució euro­pea d'aquesta mag­ni­tud es fixi en els nos­tres tor­rons”, explica amb satis­facció Fer­ran Ale­many, que està al cap­da­vant del negoci amb el seu germà, Ger­man, i el seu pare, Miquel.

Per al res­pon­sa­ble de l'empresa, l'èxit de l'ope­ració és degut a la feina que s'ha fet durant força temps per convèncer un dis­tribuïdor que conei­xien a Lon­dres. “Fa pocs dies que hem començat a ser­vir”, explica Fer­ran Ale­many, que asse­gura que els esforços van també cap a altres mer­cats. Con­fien molt en la Xina, gran con­su­mi­dora de mel, i Hong Kong, però també volen poten­ciar el mer­cat nord-ame­ricà i diver­sos països euro­peus.

Tor­rons i Mel Ale­many pro­du­eix 60 tones de torró, un 80% de les quals es venen a Cata­lu­nya, i el 20% res­tant es divi­dei­xen en parts iguals entre els que van a la resta de l'Estat i els mer­cats inter­na­ci­o­nals. Ale­many, però, està apos­tant for­ta­ment per la mel. De les 1.500 tones anu­als que ela­bora, la mei­tat va cap a l'expor­tació, majo­ritària­ment França (un 40%) i un 10% a altres països.

Ale­many, que forma part del Clus­ter Cata­lu­nya Gour­met, fac­tura 8 mili­ons d'euros l'any, ocupa 25 per­so­nes de manera directa al seu obra­dor d'Os de Bala­guer i també dóna feina a 25 per­so­nes amb dis­ca­pa­ci­tat de qua­tre enti­tats soci­als llei­da­ta­nes: Aspros, Sha­lom, l'Estel i la Torxa, que s'encar­re­guen de part de l'emba­latge de la marca.

De fet, els pro­duc­tes Ale­many es poden com­prar als super­mer­cats Plus­fresc, Con­dis, Bon Preu, Casa Amet­ller, El Corte Inglés i Sorli Dis­cau i a agro­bo­ti­gues, esta­bli­ments turístics i comerç tra­di­ci­o­nal o gur­met.

Una de les apos­tes de la firma Ale­many –que pre­veu fer créixer entre un 5 i un 10% la fac­tu­ració– és “con­so­li­dar i bus­car els valors de la marca”. En aquesta mateixa línia, la firma llei­da­tana vol fer un pas de gegant en el ter­reny de les xar­xes soci­als i està en procés de reforçar el web i l'àrea de comu­ni­cació.

L'any 1879 la senyora Mun­deta, repa­drina del pare de l'actual gene­ració, feia un cara­mel de mel i fruits secs. Aquell cara­mel es venia als mer­cats i de manera típica a les tro­ba­des de les ermi­tes de l'entorn del Mont­sec. D'allí en va sor­tir el torró que encara pro­du­ei­xen avui en la gam­mes més clàssi­ques. “Nosal­tres som clàssics amb el torró i inno­va­dors amb la mel”, diu Fer­ran Ale­many.

Pel que fa a la mel, la marca Ale­many està espe­ci­a­lit­zada en les mono­flo­rals. “Selec­ci­o­nem les millors mels de cada api­cul­tor, els conei­xem de fa molts anys i for­men part de la família Ale­many”, diu el res­pon­sa­ble de l'empresa, que també ela­bora una gamma de cara­mels de mel amb diver­ses essències: de llimó, euca­lip­tus i menta, entre altres vari­e­tats.

L'empresa de la Noguera fa uns cent quaranta anys que elabora mel i torrons per a les comarques lleidatanes i catalanes. Ara fa el salt a diversos mercats mundials.
premi de renom

La mel més innovadora

En la línia Gourmet, destaca la mel amb pell de taronja confitada (la que es distribueix al Regne Unit) i la mel amb crema d'avellana. Aquesta darrera ha estat reconeguda amb una estrella del premi Great Taste Awards (l'Oscar del món de l'alimentació). Aquest premi inclou la mel Alemany al Great Taste Club, el club gastronòmic més exclusiu dels productes alimentaris delicatessen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Torrons i Mel Alemany ja arriba a 200 supermercats britànics

Publicat a