Emprenedors

L'app per a les mascotes més cuidades

Meypet llança una aplicació mòbil per gestionar l'atenció als animals domèstics

Com passa sovint en el món de l'empre­ne­do­ria, la idea de negoci de Mey­pet va donar algu­nes vol­tes abans de sor­tir al mer­cat. De fet, aquesta apli­cació pen­sada per a la cura de les mas­co­tes va néixer com un pro­jecte des­ti­nat a la salut humana.

Com explica la sòcia fun­da­dora Cris­tina Castañé, “el pro­jecte ini­cial era el d'Appwe­care, una app de salut que per­me­tia dis­po­sar del nos­tre his­to­rial mèdic al mòbil”. Aque­lla pri­mera idea, però, no va aca­bar de reei­xir per les difi­cul­tats legals per la pro­tecció de dades, així que l'equip empre­ne­dor -for­mat per Castañé, Andreu Ser­ra­canta i Pere Mes­tre- va optar per fer un viratge cap als ani­mals de com­pa­nyia. “Vam veure que podíem apro­fi­tar tota la tec­no­lo­gia que havíem desen­vo­lu­pat i que, per con­tra, aquí no trobàvem cap bar­rera legal”, explica l'empre­ne­dora.

L'apli­cació va sor­tir al mer­cat el mes d'octu­bre pas­sat i en els pri­mers quinze dies va acu­mu­lar més d'un miler de descàrre­gues. Mey­pet faci­lita d'una banda tota la tasca de gestió rela­ci­o­nada amb la salut de les mas­co­tes, com per exem­ple el con­trol del calen­dari de vacu­nes o quan li toca repo­sar l'anti­pa­ra­si­tari, amb l'opció d'acti­var aler­tes, així com con­trac­tar ser­veis rela­ci­o­nats amb la cura dels ani­mals, com per exem­ple can­gurs o per­ru­que­ria.

A més, des d'aquest mes de gener, l'apli­cació també inclou una part més lúdica de xarxa social, on els usu­a­ris poden com­par­tir dub­tes i comen­ta­ris o inter­can­viar foto­gra­fies de les seves mas­co­tes, “i fer valo­ra­ci­ons de pro­fes­si­o­nals, així com fer un segui­ment de l'evo­lució del pes de l'ani­mal, per exem­ple”, explica Castañé.

L'apli­cació és gratuïta, però Mey­pet ofe­reix una versió pre­mium per 10 euros al mes que per­met incloure-hi més d'una mas­cota i que està lliure de publi­ci­tat. En tot cas el model de negoci de l'apli­cació es con­cen­tra en la seva part de BtoB, actu­ant com un market place per a pro­fes­si­o­nals i ser­veis rela­ci­o­nats amb els ani­mals de com­pa­nyia. “Per a ells l'apli­cació és una eina molt eficaç per fide­lit­zar els seus cli­ents i els dóna l'opció de llançar pro­mo­ci­ons molt seg­men­ta­des i, a banda, per als vete­ri­na­ris, és una manera de ges­ti­o­nar l'his­to­rial mèdic dels seus paci­ents”, des­taca l'empre­ne­dora.

L'objec­tiu de la firma és abas­tar tot el mer­cat català al llarg del 2016 i fer les pri­me­res pas­ses a l'Estat: “Ja tenim col·labo­ra­dors a Madrid i a València”, des­taca l'empre­ne­dora. Sens dubte en aquest procés per cap­tar nou negoci els empre­ne­dors con­fien força en la par­ti­ci­pació de Mey­pet en la pro­pera edició del 4YFN, l'espai reser­vat a empre­ses emer­gents del Mobile World Con­gress que se cele­brarà el pro­per febrer a Bar­ce­lona. L'objec­tiu és asso­lir les 22.000 descàrre­gues al llarg d'aquest exer­cici.

L'empresa, que ha tin­gut una inversió ini­cial de 90.000 euros, apor­tats pels tres socis fun­da­dors, dis­posa ja de set tre­ba­lla­dors, i pre­veu obrir una roda de finançament en els pro­pers mesos per cap­tar capi­tal per créixer.

Enguany, Mey­pet pre­veu fac­tu­rar al vol­tant del milió d'euros, i a par­tir del 2017 la firma tre­ba­llarà en la inter­na­ci­o­na­lit­zació del seu model de negoci (es cal­cula que a Europa hi ha uns 205 mili­ons de mas­co­tes con­tro­la­des).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.