Societat

Els Mossos creuen que el conductor de Freginals es va adormir o es va distreure

El cap de la comissaria general de Mobilitat afirma que les víctimes mortals no portaven el cinturó de seguretat

La hipòtesi que cobra més força per als Mos­sos d'Esqua­dra és que el con­duc­tor de l'autobús que diu­menge pas­sat es va acci­den­tar a Fre­gi­nals (Montsià), cau­sant la mort a 13 estu­di­ants d'Eras­mus, es va ador­mir o es va dis­treure al volant per una causa inde­ter­mi­nada, ja que va fer un “cop de volant”.

Així ho ha anun­ciat aquest dime­cres en roda de premsa el comis­sari de Mobi­li­tat dels Mos­sos d'Esqua­dra, Miquel Esquius, que també ha anun­ciat que cap de les tretze vícti­mes de l'autobús sinis­trat por­tava posat el cin­turó de segu­re­tat.

El con­duc­tor, de 62 anys i al qual els Mos­sos d'Esqua­dra li atri­bu­ei­xen un total de tretze delic­tes d'homi­cidi impru­dent, segueix hos­pi­ta­lit­zat en estat crític a causa de les lesi­ons que se li van detec­tar hores després de l'acci­dent.

El res­pon­sa­ble dels Mos­sos, que ha com­pa­re­gut en roda de premsa amb motiu de l'ope­ració sor­tida de trànsit de Set­mana Santa, ha expli­cat que la hipòtesi que cobra més força és que el con­duc­tor va fer un cop de volant perquè es va ador­mir o perquè es va dis­treure, per motius que s'inves­ti­guen, ja sigui perquè algun pas­sat­ger li va fer algun comen­tari o perquè va mirar el seu mòbil.

Esquius ha mati­sat que encara no des­car­ten cap línia d'inves­ti­gació, si bé ha insis­tit que la que cobra “més força” és que o bé es va ador­mir o bé es va dis­treure.

Per aquest motiu, els Mos­sos han dema­nat infor­mació sobre el telèfon mòbil del con­duc­tor, per com­pro­var si el va uti­lit­zar abans de fer el cop de volant, com fan en la majo­ria de casos d'acci­dents sem­blants.

Mal­grat que la inves­ti­gació se cen­tra espe­ci­al­ment en un error humà, els Mos­sos man­te­nen totes les línies ober­tes, segons Esquius, per la qual cosa també ana­lit­zen si podria haver-hi hagut algun error mecànic, si es va mani­pu­lar el tacògraf o si el con­duc­tor estava massa can­sat.

També Esquius ha reve­lat que cap de les tretze estu­di­ants mor­tes por­tava el cin­turó de segu­re­tat posat, men­tre que en els super­vi­vents alguns sí que el por­ta­ven, però no tots, i que hi ha alguns casos en els quals no es pot com­pro­var, més enllà de la decla­ració dels afec­tats, perquè van bai­xar pel seu propi peu del vehi­cle acci­den­tat.

A pre­gun­tes dels peri­o­dis­tes, el comis­sari dels Mos­sos ha expli­cat que el con­duc­tor va estar a la comis­sa­ria des de pri­mera hora del matí de diu­menge pas­sat, una vegada que es van com­ple­tar les veri­fi­ca­ci­ons a peu de car­re­tera al lloc de l'acci­dent, fins a poc abans de les nou del ves­pre, quan es va diri­gir a una clínica per pas­sar una nova revisió mèdica perquè li ho va dema­nar la seva empresa.

Segons Esquius, el con­duc­tor, que al llarg d'aquell dia va ser visi­tat per cinc met­ges dife­rents, va agrair als Mos­sos d'Esqua­dra que el tin­gues­sin aïllat a la comis­sa­ria, per pre­ser­var la seva inti­mi­tat, ja que també ho van acon­se­llar els psicòlegs que el van aten­dre a causa del seu estat d'ansi­e­tat.

Després de reu­nir-se amb el seu advo­cat, el con­duc­tor es va aco­llir cap a les 18.00 hores de la tarda de diu­menge al seu dret a no decla­rar davant els Mos­sos d'Esqua­dra, per la qual cosa fins ara no ha fet cap decla­ració ofi­cial sobre el que ha pas­sat.

Això no obs­tant, el con­duc­tor no va aban­do­nar la comis­sa­ria fins pas­sa­des les 20.00 hores de diu­menge, quan es va diri­gir a una clínica per sot­me­tre's a un nou con­trol mèdic, ja que així ho va sol·lici­tar l'empresa per a la qual tre­ba­lla, amb l'objec­tiu de tra­mi­tar els papers de la baixa mèdica.

Va ser en aquest con­trol on els met­ges li van detec­tar una con­tusió pul­mo­nar, una afec­tació que segons el con­se­ller de Salut, Toni Comín, en oca­si­ons no es des­co­breix fins a hores després de l'acci­dent. El con­duc­tor va patir dilluns a la nit un xoc sèptic i des d'ales­ho­res el seu estat és crític.

Esquius ha indi­cat que el con­duc­tor havia reser­vat per diu­menge una nit d'hotel a Amposta a prop dels jut­jats per poder anar dilluns a les 10.00 hores a decla­rar com a inves­ti­gat davant la jutge, si bé l'inter­ro­ga­tori ha que­dat suspès, sense data pre­vista, per l'empit­jo­ra­ment del seu estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.