Eines

Turisme per a tots

El sec­tor turístic sem­bla que hau­ria de dis­po­sar d'ofer­tes per a tot­hom, però no és ben bé cert. L'adap­ta­bi­li­tat i acces­si­bi­li­tat no s'ha gene­ra­lit­zat en el sec­tor, i per això cobren importància experiències com les de Vavava, agència de viat­ges espe­ci­a­lit­zada en col·lec­tius de per­so­nes amb alguna dis­ca­pa­ci­tat, que espi­gola en el mer­cat quina oferta se cenyeix millor a les neces­si­tats dels seus cli­ents, o en dis­se­nya i pro­du­eix, tot exer­cint així una impa­ga­ble tasca de trans­for­mació del sec­tor.

Vavava, ini­ci­a­tiva recent­ment guar­do­nada per l'Obra Social “la Caixa” junt amb 19 més de tot l'Estat en el pro­grama d'empre­ne­do­ria social, va néixer en el si de la Fun­dació Sique, que té cura dels dis­ca­pa­ci­tats intel·lec­tu­als, i va aparèixer com a ins­pi­ració fa tres anys, ens explica el direc­tor, Samuel Esturo: “D'una banda ens adonàvem com a con­su­mi­dors de lleure que hi havia una man­cança i, a més, teníem la neces­si­tat de gene­rar recur­sos econòmics per finançar-nos, atès que amb les reta­lla­des el suport ins­ti­tu­ci­o­nal s'ha reduït osten­si­ble­ment aquests anys.”

“La nos­tra missió, a més de cer­car hotels en què una per­sona amb cadira de rodes s'hi pugui hos­tat­jar sense pro­ble­mes, és trans­for­mar el sec­tor, que les empre­ses s'ado­nin que hi ha un nínxol de mer­cat amb gran poten­cial.” Vavava, esta­blerta a Bada­lona, s'encar­rega d'aspec­tes com ara el trans­port o que el menú no con­tin­gui al·lergògens, i també “esvair recels entre els hos­ta­lers, asso­lir que rebin bé aquests nous cli­ents”.

Mun­tar a cavall; fer de pas­tor; anar a un parc d'aven­tura (adap­tat); anar al car­na­val de Sit­ges; fer marxa nòrdica al Piri­neu; visi­tar TV3 o la coo­pe­ra­tiva La Fageda; fer sor­ti­des cul­tu­rals arreu d'Espa­nya o viat­ges a capi­tals euro­pees, etcètera. Són mol­tes les acti­vi­tats a mida que Vavava ha sabut detec­tar i pro­moure i “adap­tar a pres­su­pos­tos molt ajus­tats, cosa que costa molt, ara que revifa el turisme”, asse­nyala Montse Navarra, res­pon­sa­ble de l'àrea comer­cial. Com asse­nyala, l'estratègia de Vavava és que “el grup obtin­gui més bon preu que si anés direc­ta­ment al proveïdor”. Vavava es dedica fona­men­tal­ment al mer­cat català de tot l'uni­vers del ter­cer sec­tor, però ja ha atès cli­ents de la Comu­ni­tat de Madrid, i estan con­vençuts que els mer­cats euro­peus gene­ren grans expec­ta­ti­ves, que aquesta agència vol apro­fi­tar en els pròxims anys. Explica Samuel Esturo que “a Europa hi ha un gran poten­cial, atès que l'Estat des­tina molts més diners als col·lec­tius del ter­cer sec­tor”. Així mateix, el crei­xe­ment de la com­pa­nyia també podria venir, a mitjà ter­mini, de la demanda de par­ti­cu­lars.

Un altre pro­jecte que Vavava té en car­tera és crear i pro­moure un segell de qua­li­tat per a hotels que adop­tin un seguit de garan­ties d'adap­ta­bi­li­tat i acces­si­bi­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.