Eines

Turisme per a tots

El sector turístic sembla que hauria de disposar d'ofertes per a tothom, però no és ben bé cert. L'adaptabilitat i accessibilitat no s'ha generalitzat en el sector, i per això cobren importància experiències com les de Vavava, agència de viatges especialitzada en col·lectius de persones amb alguna discapacitat, que espigola en el mercat quina oferta se cenyeix millor a les necessitats dels seus clients, o en dissenya i produeix, tot exercint així una impagable tasca de transformació del sector.

Vavava, iniciativa recentment guardonada per l'Obra Social “la Caixa” junt amb 19 més de tot l'Estat en el programa d'emprenedoria social, va néixer en el si de la Fundació Sique, que té cura dels discapacitats intel·lectuals, i va aparèixer com a inspiració fa tres anys, ens explica el director, Samuel Esturo: “D'una banda ens adonàvem com a consumidors de lleure que hi havia una mancança i, a més, teníem la necessitat de generar recursos econòmics per finançar-nos, atès que amb les retallades el suport institucional s'ha reduït ostensiblement aquests anys.”

“La nostra missió, a més de cercar hotels en què una persona amb cadira de rodes s'hi pugui hostatjar sense problemes, és transformar el sector, que les empreses s'adonin que hi ha un nínxol de mercat amb gran potencial.” Vavava, establerta a Badalona, s'encarrega d'aspectes com ara el transport o que el menú no contingui al·lergògens, i també “esvair recels entre els hostalers, assolir que rebin bé aquests nous clients”.

Muntar a cavall; fer de pastor; anar a un parc d'aventura (adaptat); anar al carnaval de Sitges; fer marxa nòrdica al Pirineu; visitar TV3 o la cooperativa La Fageda; fer sortides culturals arreu d'Espanya o viatges a capitals europees, etcètera. Són moltes les activitats a mida que Vavava ha sabut detectar i promoure i “adaptar a pressupostos molt ajustats, cosa que costa molt, ara que revifa el turisme”, assenyala Montse Navarra, responsable de l'àrea comercial. Com assenyala, l'estratègia de Vavava és que “el grup obtingui més bon preu que si anés directament al proveïdor”. Vavava es dedica fonamentalment al mercat català de tot l'univers del tercer sector, però ja ha atès clients de la Comunitat de Madrid, i estan convençuts que els mercats europeus generen grans expectatives, que aquesta agència vol aprofitar en els pròxims anys. Explica Samuel Esturo que “a Europa hi ha un gran potencial, atès que l'Estat destina molts més diners als col·lectius del tercer sector”. Així mateix, el creixement de la companyia també podria venir, a mitjà termini, de la demanda de particulars.

Un altre projecte que Vavava té en cartera és crear i promoure un segell de qualitat per a hotels que adoptin un seguit de garanties d'adaptabilitat i accessibilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.