Emprenedors

Bosses de mà que fugen del ‘fast fashion'

Oeoe Handbags fa bosses artesanals que aposten per la producció local

El per­fil d'Anna Bus­quets no encaixa apa­rent­ment en el que hom espera d'una empre­ne­dora. Bus­quets és fun­cionària a l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona i tera­peuta social. I va estar arran de la seva estada de vuit anys a Nica­ra­gua i el Bra­sil (per par­ti­ci­par en pro­jec­tes de coo­pe­ració en comu­ni­tats rurals) on va ger­mi­nar la lla­vor del que avui és Oeoe Hand­bags, una firma de bos­ses arte­sa­nals que com­bina la fun­ci­o­na­li­tat i l'elegància de l'estil de les pri­me­res mar­ques mun­di­als però amb un terç del seu preu. “Allà vaig apren­dre a fer bos­ses de manera arte­sa­nal i és el que em va des­per­tar la meva vena cre­a­tiva”, explica Anna Bus­quets. Quan va tor­nar a Bar­ce­lona va estar uns anys ela­bo­rant ella mateixa uns mone­ders que venia en mer­cats arte­sa­nals, fins que va deci­dir fer el salt i crear una start-up de bos­ses per a dona fets a mà, de manera arte­sa­nal, amb pro­duc­tors locals i que cobrís un buit de mer­cat que ella mateixa havia detec­tat.

Com sol dic­tar el manual de l'empre­ne­dor, ara sí, va enge­gar l'empresa fent-se càrrec de totes les àrees. La pri­mera va ser fer ella mateixa un estudi de mer­cat. Durant mig any es va dedi­car a abor­dar dones, amb un per­fil d'exe­cu­tiva i amb gust per la moda, a les esta­ci­ons de l'AVE de Madrid i Bar­ce­lona, i a dife­rents cen­tres de negoci o punts neuràlgics del món de l'empresa, per pre­gun­tar-los sobre les seves pri­o­ri­tats en bos­ses. I va aca­bar con­fir­mant el que ella mateix patia, cos­tava de tro­bar una bossa de mà que pogués donar res­posta a les neces­si­tats fun­ci­o­nals i que tingués alhora un dis­seny que com­binés amb la roba. “S'havia d'aca­bar por­tar dues bos­ses, la de l'ordi­na­dor i els papers i la de moda. La nos­tra està basada en un con­cepte de moda uti­litària”, explica la direc­tora d'Oeoe Hand­bags.

I a més a més, va optar per dotar-les d'un dis­seny viu, ja que a través de les xar­xes soci­als s'han anat intro­duint les con­si­de­ra­ci­ons de dis­seny i de forma que les cli­en­tes han expo­sat a l'start-up.

Anna Bus­quets va remoure cel i terra fins tro­bar un taller en actiu dedi­cat a la con­fecció arte­sa­nal de bos­ses situat a Sant Feliu de Llo­bre­gat i va posar a rodar la màquina.

Per asse­gu­rar els preus com­pe­ti­tius d'unes bos­ses que es tro­ben en un punt inter­medi entre les de fast fas­hion i les de luxe, han optat per la comer­ci­a­lit­zació en xarxa. “Ven­dre direc­ta­ment al cli­ent ens per­met ser més com­pe­ti­tius i a sobre podem tenir una presència glo­bal”, diu Bus­quets. Però tenint en compte que es tracta d'arti­cles que valen 300 euros, el com­pra­dor local és encara una mica reti­cent a fer aquest dis­pendi, per això han fet ser­vir els pop us pla­ces, uns espais que es llo­guen durant un període curt de temps i que faci­li­ten al cli­ent un con­tacte més físic amb el pro­ducte que després adqui­rirà en línia.

Oeoe Hand­bags va arran­car amb un capi­tal ini­cial de 15.000 euros de fons pro­pis, i tot i que no des­car­ten acu­dir a busi­ness angels, aspi­ren a créixer amb els bene­fi­cis de les ven­des. “Espe­rem tan­car el 2016 amb una fac­tu­ració de 200.000 euros”, diu. A més de la línia de bos­ses de dona, s'han llançat a una de mas­cu­lina i com­ple­ments. Bus­quets explica que a mesura que el pro­jecte avanci el dotarà de con­tin­gut social. Els valors que la van por­tar a Lla­ti­noamèrica roma­nen ferms.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.