Focus

Treure-li tot el suc al cotxe quan no s'usa

Mar Alarcón i Fran­cesc Que­ralt van posar en marxa Soci­al­Car el 2011, una pla­ta­forma web –també dis­posa d'app– que posa en con­tacte par­ti­cu­lars amb vehi­cle amb altres que en neces­si­ten un, sigui per hores, dies o mesos. Van començar l'any amb uns 70.000 usu­a­ris i el juny pas­sat ja havien superat els 100.000 a tot l'Estat i dis­po­sen d'una oferta d'uns 10.000 vehi­cles, entre fur­go­ne­tes, uti­li­ta­ris, cot­xes de luxe, tot ter­renys i cam­pers.

Des que va sor­tir al mer­cat, Soci­al­Car no ha dei­xat d'incor­po­rar millo­res al ser­vei de llo­guer entre par­ti­cu­lars. Aquest any, amb la com­pa­nyia AXA, ha sumat l'asse­gu­rança a tot risc per als con­duc­tors-llo­ga­ters que cobreix el període de llo­guer dels vehi­cles i que també dis­posa d'assistència en car­re­tera les 24 hores i cober­tura inter­na­ci­o­nal. El pro­pi­e­tari ja no ha de fer cap canvi en la seva pròpia asse­gu­rança i, a més, gau­deix d'una pòlissa de res­pon­sa­bi­li­tat civil de fins a 50 mili­ons d'euros i cober­tura per roba­tori i danys al vehi­cle. “Això ha estat un gran tri­omf i ha revo­lu­ci­o­nat el món de les asse­gu­ran­ces i de les empre­ses de llo­guer de vehi­cles”, apunta Alarcón.

Altres fun­ci­o­na­li­tats que Soci­al­Car ha incor­po­rat aquest any és la pos­si­bi­li­tat de triar el lloc on es recull el vehi­cle –a l'adreça del pro­pi­e­tari, a la del llo­ga­ter, a l'aero­port o bé allà on acor­din entre ells– i el ser­vei Aparca i Gua­nya, “que con­sis­teix que el pro­pi­e­tari ens deixa el cotxe quan no pot fer-se càrrec dels llo­guers i els hi ges­ti­o­nem nosal­tres. En aquest cas, la reserva és ins­tantània i el llo­ga­ter no ha d'espe­rar el vis­ti­plau del pro­pi­e­tari”, explica Alarcón. Els can­vis a la web han fet que la comu­ni­cació entre con­duc­tors i pro­pi­e­ta­ris sigui ara molt més fluida.

Soci­al­Car dis­posa de tota la docu­men­tació d'uns i altres, de manera que la segu­re­tat en l'ope­ració de llo­guer està garan­tida. Els usu­a­ris de la pla­ta­forma també han evo­lu­ci­o­nat. “Ara tenim un 20% de llo­guers que els fan turis­tes, sobre­tot d'aquells invo­lu­crats en les dife­rents ves­sants de l'eco­no­mia col·labo­ra­tiva”, diu Alarcón. L'altre 80% són con­duc­tors de l'Estat.

Soci­al­Car, que va començar amb la inversió dels cofun­da­dors, va acon­se­guir en l'última ronda de finançament, l'abril de l'any pas­sat, 800.000 euros de la firma de capi­tal risc Cabi­e­des & Part­ners. Tot just ara, Alarcón i Que­ralt estan nego­ci­ant una segona ronda de finançament, que espe­ren tenir tan­cada abans que acabi l'any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Treure-li tot el suc al cotxe quan no s'usa

Publicat a