Emprenedors

Veure món sense sortir de l'habitació

Broomx crea un producte d'experiència de realitat virtual en espais físics

Mai abans no havia estat tan fàcil i tan acces­si­ble econòmica­ment viat­jar per l'espai o a les des­ti­na­ci­ons més exòtiques. Des de l'habi­tació d'un hotel o la teva pròpia ara ja pots endin­sar-te en l'oceà i com­par­tir tra­jecte amb els més sor­pre­nents ani­mals marins o cre­uar l'estra­tos­fera i con­tem­plar la mera­ve­llosa imatge de la Terra.

Les cada cop més popu­la­rit­za­des ulle­res de rea­li­tat vir­tual ho han fet pos­si­ble, no només veure les imat­ges sinó expe­ri­men­tar les emo­ci­ons com si ho esti­gues­sis vivint en rea­li­tat. Ara bé, l'start up cata­lana Bro­omx Tech­no­lo­gies ha anat més enllà i ha desen­vo­lu­pat el pri­mer pro­jec­tor repro­duc­tor inte­grat de rea­li­tat vir­tual que per­met viure en un espai físic una experiència de 360 graus sense neces­si­tat de fer ser­vir les ulle­res.

Aquest pro­jec­tor que té les mides d'un alta­veu i que és mòbil ha des­per­tat molt d'interès en el sec­tor hote­ler que el veu com una eina per donar valor afe­git a la seva oferta. De fet,a par­tir de setem­bre la firma cata­lana començarà a lliu­rar-lo a dife­rents cade­nes hote­le­res. Espe­ren, però, en tres anys gene­rar la pro­ducció sufi­ci­ent per arri­bar al públic en gene­ral.

El pro­ducte i l'empresa que l'ha fet pos­si­ble van començar a ges­tar-se a finals de l'any 2012, quan l'estudi de dis­seny d'inte­ri­o­risme Ser­rano Brot­hers va veure en l'aposta de l'R+D una sor­tida a l'asfi­xi­ant crisi i l'esclat del boom immo­bi­li­ari, que els esta­ven posant a la corda fluixa.

Els fun­da­dors de l'estudi Ser­rano Brot­hers, Diego i Pedro Ser­rano, van tro­bar en Àlex Posada, Xavi Vinaixa i Sergi Lario els millors com­panys per al nou viatge i van començar a desen­vo­lu­par una nova manera de donar valor al dis­seny d'inte­rior.

A par­tir del 2013 es van ini­ciar en les pri­me­res ver­si­ons del pro­jec­tor i es van posar en con­tacte amb l'Ins­ti­tut Tec­nològic Hote­ler, que imme­di­a­ta­ment es va entu­si­as­mar amb la idea, i van tre­ba­llar ple­gats perquè el pro­ducte comencés amb una clara ori­en­tació cap al sec­tor hote­ler.

Fins al 2015 es van dedi­car a desen­vo­lu­par el pro­jecte, amb una inversió de 250.000 euros amb capi­tal propi i amb línies de finançament de l'ICO. Com explica Diego Ser­rano, el direc­tor de la com­pa­nyia, durant aquest temps i per garan­tir-se l'entrada d'ingres­sos han donat ser­veis rela­ci­o­nats amb aquesta tec­no­lo­gia. De fet rea­lit­zen pro­duc­ci­ons audi­o­vi­su­als per a esde­ve­ni­ments, fent ser­vir el pro­jec­tor amb experiències de 360 graus. Així ho van mos­trar a l'edició del 2015 Mobile World Con­gress, mit­jançant la par­ti­ci­pació en una habi­tació immer­siva.

Tot i que aca­ben de posar a comer­ci­a­lit­zar el pro­ducte, Ignasi Cape­lla, res­pon­sa­ble de comu­ni­cació de la firma, avança que la idea és seguir inves­ti­gant i treure-li el major poten­cial pos­si­ble amb d'altres experiències que tin­guin més capa­ci­tat per interac­tuar o que facin ser­vir les dades d'inter­net en temps real.

El seu full de ruta té unes bones pre­vi­si­ons. De moment la pròxima parada serà al mes de setem­bre, ni més ni menys que al Silli­con Valley de San Fran­cisco, on Bro­omx Tech­nol­gies ha estat selec­ci­o­nada jun­ta­ment amb altres 14 start ups cata­la­nes per par­ti­ci­par en una missió comer­cial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Veure món sense sortir de l'habitació

Publicat a