Borsa

Antonio Banda

CEO de FeelCapital

“Els bancs no han donat bon assessorament, sinó bon cafè”

Utilitzem els fons d'inversió per aprofitar els seus avantatges fiscals

Auto­ma­tit­zació i indi­vi­du­a­lit­zació són els trets carac­terístics de la pro­posta de Feel­ca­pi­tal, una empresa nas­cuda fa dos anys seguint l'estela del que als EUA ano­me­nen robo advi­sors, és a dir, pla­ta­for­mes que acon­se­llen els usu­a­ris on inver­tir de manera auto­ma­tit­zada. Així, el ser­vei de la banca pri­vada també ha tro­bat un com­pe­ti­dor tec­nològic.

D'on va sor­gir la idea de crear Feel Capi­tal?
La vaig tenir jo quan, fa uns anys, vaig dei­xar la direcció d'inver­si­ons de Bankin­ter i vaig pen­sar què podia ofe­rir en aquest sec­tor. I em va venir a la ment després de veure com fun­ci­o­na­ven els robo advi­sors que es començaven a crear als EUA en aquells moments. Es basen en un model d'asses­so­ra­ment finan­cer que tracta de bus­car la car­tera més efi­ci­ent per al cli­ent. I es deter­mina a través del conei­xe­ment d'aquest. La nos­tra diferència bàsica res­pecte a altres robo advi­sors és que uti­lit­zem fons d'inversió, per apro­fi­tar els avan­tat­ges en el trac­ta­ment fis­cal que a l'Estat espa­nyol tenen aquests pro­duc­tes.
Com feu l'asses­so­ra­ment al cli­ent?
Comen­cem fent-li deu pre­gun­tes les res­pos­tes de les quals les trac­tem en qua­tre algo­rit­mes que ens per­me­ten esta­blir quina dis­tri­bució d'actius és més con­ve­ni­ent per a ell. Li sug­ge­rim la seva car­tera efi­ci­ent. I pot anar al seu banc a con­trac­tar els fons que li pro­po­sem. Aquest ser­vei és gratuït. Però també ofe­rim fer el segui­ment de les car­te­res per pro­po­sar als cli­ents can­vis si veiem que a algun li resul­ta­ria més con­ve­ni­ent una altra dis­tri­bució de fons. I aquest ser­vei sí que és de paga­ment. Hi ha una quota men­sual o anual que és la mateixa per a tots els cli­ents, inde­pen­dent­ment del patri­moni. El nos­tre cli­ent més petit té 4.000 euros i el més gran, 14 mili­ons. I els dos paguen el mateix.
Quin és el per­fil del cli­ent?
El nos­tre cli­ent mitjà té inver­tits 90.000 euros en fons, 48 anys i un nivell de risc més ele­vat del que esperàvem. Inver­teix el 60% a borsa, un 30% en bons i un 10% en fons mone­ta­ris. El fet que s'atre­veixi amb un ser­vei tan auto­ma­tit­zat com aquest ja indica que és un per­fil menys con­ser­va­dor. És algú que està dis­po­sat a adme­tre les reco­ma­na­ci­ons d'un robot. El nos­tre és un model dife­rent del de la banca pri­vada, que busca convèncer els cli­ents ofe­rint-los acom­pa­nya­ment, con­vi­dant-los a un cafè... Però ara la gent pre­fe­reix algú que sàpiga detec­tar les seves neces­si­tats d'inversió que no pas que l'acom­pa­nyin a pren­dre un cafè. Perquè en els dar­rers anys s'ha demos­trat que els bancs no han donat bon asses­so­ra­ment, sinó bon cafè.

Què més us dife­ren­cia res­pecte a la banca pri­vada o les enti­tats finan­ce­res que ofe­rei­xen fons?
La diferència prin­ci­pal és que nosal­tres som cent per cent inde­pen­dents. Només tenim com­promís amb els nos­tres cli­ents i els bus­quem els millors fons, els més adap­tats a ells. En canvi, els bancs sovint inten­ten col·locar els pro­duc­tes més cars, aquells dels quals poden cobrar més comissió, i no els que millor van al cli­ent.

Com han res­post els cli­ents a la vos­tra pro­posta?
Estem per sobre dels objec­tius. L'esce­nari per a l'inver­sor ha can­viat molt. El fet que els tipus esti­guin a 0 és clau, però també ho és la irrupció de la tec­no­lo­gia. Quan vam néixer, ens pre­o­cu­pava que la gent no ens volgués pagar amb tar­geta. Però la relació de les per­so­nes amb la tec­no­lo­gia ha avançat molt. Som cada cop més tec­nològics. El nos­tre entorn ens empeny.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.