Emprenedors

Economia

Descomptes amb benefici social

Tres emprenedors creen l'aplicació Esmasshopping, per alertar de gangues

Imaginem-nos que ens cal comprar unes sabates i que si ens connectem a una xarxa de comunicació des de qualsevol dispositiu no només es pot saber on hi ha sabateries més a prop, sinó on són més barates. Però a més a més, si aquell dia et sents més solidari, tens l'opció de donar aquell estalvi a un projecte social o una organització sense ànim de lucre. O imaginem-nos que una botiga de barri pot multiplicar exponencialment la visibilitat comunicant quins són els seus productes i promocions a milers de consumidors sense cost, només donant-se d'alta en un canal de comunicació. O encara més, imaginem-nos que si es forma part d'un projecte social molt local i es tenen problemes per obtenir donacions però que es fa una tasca massa necessària per llençar la tovallola, que es poden rebre microdonacions a temps real que poden desgravar fiscalment només pel fet de donar-se d'alta a un canal de comunicació nou. Si es forma part de qualsevol de les tres parts i es forma part d'Esmasshopping s'hi sortirà guanyant sense menystenir les altres parts.

Aquest és el model de Esmasshopping, una empresa emergent creada a Sabadell (Vallés Occidental) a l'abril del 2015 per Oscar Espada, el responsable de tecnologia, Fernando Mercé, responsable d'operacions i extensió, i Toni Bosch, el director general.

Esmasshopping és una xarxa social en què el consumidor interactua amb la venda al detall -en el concepte anglosaxó més ampli del terme, retail, que inclou des d'una sabateria, fins a una immobiliària, un gimnàs o un dentista-. És, en definitiva, un canal de comunicació entre el consumidor i el negoci, que ajuda el primer a estalviar en les compres recurrents de cada dia i al segon a guanyar visibilitat i a més a més, té un vessant social al darrere.

De fet, tot el model està basat en l'economia del bé comú, un sistema econòmic que promou el benefici comunitari . De manera que cadascuna les parts que hi intervenen hi guanyen.

El més nou d'Esmasshopping és que compila tots els tipus de descompte als què un consumidor pot accedir, la majoria dels quals no són en la xarxa, com ara: els descomptes per segmentació; els de pertànyer a col·lectius; plans de fidelització o d'altres com són les promocions puntuals. L'aplicació els agrupa, els ordena i els ofereix al consumidor, “només el que vulgui i quan ho vulgui. És ell qui decideix quan reb aquesta informació, no pas quan ho decideixen les marques i les botigues”, remarca Toni Bosch.

El passat setembre van fer la prova de llançament a Sabadell, “de manera molt satisfactòria”, valora Bosch i ara estan immersos en la fase d'expansió. Els seus plans són ambiciosos, el 2017 esperen implantar-se a 46 poblacions de tot l'Estat de més de 100.000 habitants. I en dos anys tenen l'objectiu de ser presents a totes les poblacions de més de 35.000 habitants de tot l'Estat.

En la fase inicial, l' empresa ha tingut una inversió de 380.000 euros que han aportat inversors privats i un préstec participatiu Enisa.

Per tal de donar volada al projecte, esperen obtenir una nova roda de finançament d'un milió d'euros aproximadament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.