Empreses

La Selva invertirà sis milions en tecnologia i millores fins al 2018

La firma càrnia de les comarques gironines posa en marxa una nova línia robotitzada per als llescats. Es vol potenciar el Regne Unit per incrementar el 20% de l'exportació

La firma Joaquim Albertí, que elabora i comercialitza embotits i productes carnis i d'alimentació amb la marca La Selva, invertirà 6 milions d'euros fins al 2018. Aquesta injecció, que coincideix amb la celebració del seu centenari, correspon a una inversió de més d'un milió d'euros per posar en marxa una nova línia, totalment robotitzada, per fer llescats, una ampliació d'obra civil que servirà per millorar instal·lacions de serveis i la dotació de recursos ordinaris de manteniment entre el 2017 i el 2018.

“Al maig o juny ja serà operativa la nova línia, molt sofisticada, que tindrà una inversió d'1,4 milions d'euros”, explica Xavier Albertí, propietari i tercera generació familiar de l'empresa de la comarca de la Selva, que va facturar 64 milions d'euros l'any passat, un augment del 7%. Aquesta nova línia, que se suma a dues més que ja eren operatives, tindrà una capacitat de produir 15 milions de sobres l'any. Les altres dues poden d'aconseguir 10 milions de sobres l'any cadascuna. “Amb aquestes tres línies, altament tecnològiques, l'empresa està preparada per fer un salt endavant en quantitat i sobretot en qualitat”, assegura Xavier Albertí, que explica que la firma va tancar l'any amb una plantilla de 350 persones.

Les inversions no acaben aquí. La previsió de la firma alimentària, seguint el seu pla estratègic a 10 anys, treballa amb l'objectiu de posar en marxa unes noves instal·lacions, d'uns 400 m², per millorar alguns serveis, com ara una aula de formació, una àrea de control o vestuaris nous. Aquesta ampliació d'obra civil es farà l'any vinent al costat de les instal·lacions actuals, que tenen més de 30.000 m² i que podrien costar prop d'un milió d'euros. La resta d'inversió durant aquest 24 mesos correspon al manteniment ordinari de la planta productiva.

L'empresa de caràcter familiar disposa de tres delegacions comercials a Barcelona, València i Madrid. Catalunya representa el 35% de les vendes de La Selva, la resta de l'Estat, un 45% i els mercats internacionals, un 20%. A l'àmbit domèstic, es vol apostar per guanyar pes al País Valencià, Madrid, el País Basc i Santander. Quant als mercats internacionals, l'empresa està ben implantada als països escandinaus, França, Itàlia i Alemanya. “Ara volem apostar fort pel Regne Unit”, diu Xavier Albertí.

L'especialitat de la casa són el pernil cuit i el gall dindi, que representen el 30% de la facturació. La firma aposta per varietats baixes de sal i productes sense additius i lliures de lactosa i gluten.

Josep Albertí i Mercè Bosch van fundar una cansaladeria a Campllong el 1917, que va ser l'origen de l'empresa d'avui. La firma actual, de tercera generació familiar, comercialitza la marca La Selva i Carsodo.
Facturació
64 M€
Treballadors
350
Any de fundació
1917

Renovació del museu

Coincidint amb el centenari de la firma es renovarà el museu que es va posar en marxa arran del 75è aniversari de La Selva. De fet, durant l'any està previst dur a terme diversos actes amb col·lectius com ara el dels treballadors, clients, distribució, el poble i “també hi haurà una visita institucional”, diu Xavier Albertí. També es presentarà un llibre d'història de l'empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.