Cottet integra tecnologia punta per a vista i oïda
El nou ‘concep store’ de la firma, situat a la Diagonal de Barcelona, és el més innovador del grup. Aquesta setmana arribarà a les 49 botigues
El grup Cottet d’òptica i audiologia ha incorporat a la seva xarxa d’establiments l’espai concep store, ubicat a la Diagonal de Barcelona. Amb una inversió total de 700.000 euros, el nou establiment és el més innovador del grup, tant pel que fa a la tecnologia punta que incorpora per a la vista i l’oïda, com pel nou concepte de compra que ofereix als clients. “No tothom té les mateixes necessitats en qüestió d’ulleres, perquè no és el mateix voler-ne unes per anar a la platja que per a un dinar de negocis”, explica Javier Cottet, CEO del grup i quarta generació familiar al capdavant de l’empresa.
En definitiva, el que aporta el nou establiment de la firma és una novedosa experiència de compra per als clients: espais diferenciats segons l’estil de vida –casual, esportiva, avantguarda, tendència i moda i luxe–, un taller per graduar les ulleres en una hora, la possibilitat de prendre un cafè o un refresc mentre es trien i comparen productes, disposar dels consells d’un personal shopper o experimentar la visió dels nous vidres a través d’unes ulleres de realitat virtual, un servei 3D que Cottet és pionera a oferir a Europa.
L’espai auditiu també busca la compra confortable. Disposa d’una cabina anecoica d’última generació i d’una sala de rehabilitació auditiva. “Som conscients que el sector està en contínua transformació i nosaltres, com a professionals i apassionats per la salut visual i auditiva, apostem per ser agents del canvi, liderant aquesta transformació en el sector”, afirma, conscient que “les empreses estem obligades a evolucionar, perquè si no el sistema t’elimina”.
El grup disposa de 48 establiments repartits per la geografia de l’Estat i Andorra –a més del comerç en línia–, en format de botiga pròpia, franquícia o joint-venture. “Som una empresa molt oberta i ens adaptem a cada país i a cada soci”, explica Cottet, que argumenta que “com que el nostre és un servei semisanitari, cada país té una legislació diferent. Per exemple, a França, els òptics no poden vendre lents de contacte i s’han d’adquirir a través de l’oftalmòleg. Aquí és just a l’inrevés”.
Recuperació.
La crisi també va provocar l’entrada de fons d’inversió en empreses del sector que feien fallida, amb polítiques molt agressives en vendes. “Ells fan vendes, no clients. Nosaltres apostem pel llarg termini i mai no vendrem a un client un producte que no necessiti”, assegura Cottet, que reclama una reducció de l’IVA perquè “no som retail pur, sinó que fem un servei a la societat”. En aquest sentit, alerta: “Si volem que les empreses continuïn fent innovació, el preu del producte ha de ser el correcte.”
Una nissaga centenària
Els fills del fundador de la firma –Renato, Fernando i Rolando– van ser clau en el seu creixement. En els anys trenta, Can Cottet –la botiga de Portal de l’Àngel– oferia les últimes novetats en el camp de l’òptica de precisió: prismàtics, telescopis i fins i tot aparells fotogràfics. La Guerra Civil va fer marxar cap a Sevilla els tres germans, on van fundar la futura Indo, de la qual Cottet conserva avui en dia una participació residual. Javier Cottet va assumir la direcció de l’empresa el 2003, donant continuïtat a la nissaga centenària.