Bahí&Güell dissenya estris d’alta cuina
La firma ha inventat una barbacoa de taula i un giny per a la ultracongelació
Bahí&Güell és un estudi de disseny de producte que es va crear l’any 2012 per dos joves que a més de compartir nom, Jordi, comparteixen les ganes d’implementar la innovació en els seus dissenys.
L’estudi s’ha especialitzat en el sector de l’hostaleria i principalment en el disseny d’estris per a l’alta cuina per casualitat. En descobrir l’elevada demanda d’innovació van decidir quedar-se i especialitzar-se en un àmbit que alhora és molt obert i disposat a compartir el seus descobriments. “El moment en què estem i el lloc també ens han ajudat a fer aquesta aposta”, explica un dels dos socis fundadors, Jordi Güell.
En els pocs anys de vida que té l’estudi ha treballat o manté projectes en comú en els principals restaurants de gamma alta de Catalunya i la resta de l’estat, com Paco Pérez del Restaurant Miramar, Nando Jubany, Martín Berasategui o els germans Roca, per posar alguns noms.
L’any 2016 van tancar l’exercici amb 200.000 euros, el doble del que havien ingressar l’any anterior. I aquesta ha estat la dinàmica dels darrers quatre anys d’existència de l’estudi de Mata, han duplicat la facturació any rere any.
Ara com ara al voltant del 80% dels ingressos provenen de la línia de negoci de producte de gastronomia per a ús professional i el 20% restant, de la destinada a l’ús domèstic. Ara bé, Güell avança que no són uns percentatges inamovibles. En tres anys, l’estudi aspira a ampliar el pes de la segona línia, tot i mantenir el creixement de l’àrea de producte professional. La qual cosa requerirà l’augment de l’equip. Ara com ara, a l’empresa hi ha tres persones en plantilla, incloent-hi els dos fundadors, però tenen un equip de col·laboradors externs que fan tasques complementàries.
El model de negoci pel qual ha apostat l’estudi ha estat l’especialització en el disseny industrial i la subcontractació del procés de fabricació a tallers de proximitat. “Fem produccions curtes, i encara que ens surt més car, ens compensa poder fer un seguiment més proper del procés”, explica Jordi Bahí, l’altre dels socis fundadors de la companyia. Tot i la seva especial dedicació al món de la gastronomia tenen algunes experiències en d’altres sectors i no descarten obrir-se a nous, especialment en la línia de projectes de disseny. “Tenim moltes ganes d’aprendre activitats noves”, diu Bahí.
El primer producte propi que va treure l’estudi va ser una barbacoa de taula, que inicialment es va orientar al gran consum però va anar focalitzant-se en el client professional i especialment el d’alta cuina. Des de fa un any, International Cooking Concept s’ocupa de la distribució internacional de la línia de productes per a ús professional. Per al consumidor particular ven directament Bahí&Güell.
Un paeller per coure l’arròs amb precisió
La cocció de l’arròs és la part més difícil i crítica per aconseguir fer una bona paella. Bahí&Güell han fet un projecte que pot revolucionar el sagrat món dels paellers. Fa més d’un any, braç a braç amb un restaurador l’estudi Bahí&Güell s’ha ocupat del disseny, la fabricació i comercialització del mimcook. És un paeller d’alta precisió, amb un control electrònic que crea uns programes predefinits del procés de cocció.