Grupo BC obrirà una delegació a l’Argentina l’any vinent
La firma que presta serveis a entitats financeres consolida el seu creixement als mercats hipotecaris sud-americans. Crea una filial per digitalitzar la gestió d’hipoteques
Grupo BC, companyia que es dedica a gestionar serveis que externalitzen les entitats bancàries, continua la seva ferma aposta pels mercats de l’Amèrica Llatina, i a la primavera del 2018 té previst obrir una delegació a l’Argentina.
No debades, la meitat del negoci d’aquesta firma d’outsourcing bancari actualment es materialitza en aquests mercats, concretament a Xile, Mèxic, Colòmbia, Brasil i Perú. El president de la companyia, Santiago Bellver, explica: “Durant els anys de crisi, ens hem pogut defensar gràcies als creixements de Llatinoamèrica. Quan aquí les coses anaven malament, allà anaven bé.” Val a dir que en la formalització d’hipoteques, un dels serveis principals que presta la companyia, Grupo BC compta amb un 80% de quota de mercat a Perú; un 70% a Mèxic; un 56% a Xile, i un 23% a Colòmbia. Així mateix, la companyia també ha volgut consolidar la seva posició al sud d’Europa, amb la reobertura de la seva oficina a Itàlia, que se suma a les de Portugal i Grècia. A banda, manté col·laboracions a França i el Regne Unit.
Pel que fa al mercat espanyol, on ara mateix la companyia té un 20,8% del mercat, i s’imposa com a meta arribar en pocs anys al 25%, hom espera una reconstrucció del mercat. Com explica Bellver, “ara Espanya està en 400.000 hipoteques per any, i per poder parlar d’un mercat natural de transaccions hauríem d’arribar a les 800.000”. Lluny queda aquell sostre d’1,5 milions d’hipoteques, que Espanya va assolir el 2005.
Tot i que baixa la gestió d’hipoteques, Grupo BC ha vist com se li girava feina en la gestió de les transaccions d’actius immobiliaris del banc dolent, la Sareb, i el càlcul dels imports que la banca ha de retornar en concepte de clàusules terra.
Grupo BC té entre els seus clients asseguradores, fons d’inversió immobiliària i notaries, a banda dels bancs, que generen el 70% del seu negoci i que de mica en mica cedeixen més funcions a empreses externes. Com diu Santiago Bellver, “els alts costos de la banca, associats amb els seus marges baixos, provoquen que s’externalitzin altres serveis que no són core, com ara la transacció d’actius immobiliaris, la revisió de carteres, la gestió de documents testamentaris i altres processos administratius”.
Per reforçar la seva posició de lideratge al sector, la firma acaba de crear la filial BC Digital Services, per tal d’acompanyar les entitats en la transformació digital de la formalització hipotecària. A través de l’Expedient Hipotecari Digital (EHD), hom facilita el procés d’assessorament i contractació on line, tot seguint fidelment l’estructura del procés hipotecari: origen, formalització, firma i postfirma. Com diu el director general de la nova filial, Diego San José, “la tecnologia és necessària per donar servei en terminis més curts, en temps en què el client ja no acudeix a l’oficina bancària, però exigeix immediatesa”. I hi afegeix: “La nostra plataforma digital permet la integració amb els bancs dins d’un model de connectivitat que permet bescanviar dades entre bancs i tercers.”
El múscul que dona L-GAM
Grupo BC ha desenvolupat al llarg de tots aquests anys la integració d’altres empreses, fins a 21 en més de quaranta anys d’existència. En aquesta política, ha estat decisiva l’entrada en el capital del fons L-GAM (72% de l’accionariat). Ha adquirit un comparador financer, iAhorro, i ha entrat al sector de certificació d’eficiència energètica, a través d’Asecener.