Empreses

Unipreus tempteja el Vallès per obrir un nou Wala

La firma lleidatana centra l’expansió en la marca d’equipament i moda esportiva i ‘casual’. Una aplicació per al mòbil reforçarà el canal ‘online’

L’expansió i la diversificació han estat una constant des que la firma va néixer a Lleida

La firma lleidatana Unipreus, dedicada a la venda d’equipament i moda esportiva, casual i calçat, obrirà enguany un nou establiment de la marca Wala a la corona metropolitana de Barcelona, molt probablement al Vallès. Amb aquesta nova gran superfície, l’empresa haurà assolit els nou establiments al país, amb les marques Unipreus (Lleida), dedicada a la venda de moda i calçat multimarca; Wala (Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida), grans superfícies de moda i calçat casual i equipament i tèxtil esportiu; Wala outlet (Cornellà), per als excedents de roba i calçat esportiu; Prilow (Lleida), un low cost de tèxtil i calçat; i Smuk (Lleida), una petita botiga de 300 m², dedicada a la moda casual. A aquests s’hi ha de sumar també la botiga online: www.walashop.com. En total, 400 treballadors en plantilla i més de 18.000 m² de superfície comercial.

Unipreus es va crear el 1981, però la llavor ve de molt més lluny. “Va néixer el 1940, a Lleida, de la mà del meu padrí”, explica Jordi Querol, la tercera generació de la família fundadora i director general del grup. L’avi Querol va obrir una espardenyeria al carrer Cavaller de la capital del Segrià i el 1968 en va obrir una altra, Calçats Querol. “Llavors va començar a entrar en el calçat més esportiu i també en el tèxtil, però en poca quantitat, perquè la mida dels locals no permetia més”, puntualitza Querol.

No seria fins al 1981 que es constituiria l’actual Unipreus, que va néixer amb el nom de Maxicalzado. “La primera botiga amb la marca Unipreus es va inaugurar el 1987 i va ser “un salt endavant perquè –comenta Querol– era un local gran, de cinc plantes, ubicat al centre de Lleida, amb el qual l’empresa va entrar de ple en l’equipament i la moda esportiva”. Cinc anys més tard, la bona marxa del negoci va obligar a un trasllat a l’extraradi de Lleida, a un local més gran.

Arreu del territori.

El creixement sense pressa però sense pausa va portar a la inauguració d’un segon establiment a Lleida el 2002, ja amb el nom d’Unipreus Esports, al qual es traslladarien les seccions d’equipament i moda esportiva, mentre que el primer Unipreus se centraria en la sabateria de carrer i moda casual. Tres anys després, la firma va apostar per una línia low cost amb la botiga Prilow, de 2.000 m².

El 2009 van iniciar l’expansió pel territori, establint-se a Barcelona amb la marca Wala. Dos anys més tard, inauguraven els centres de Tarragona i Girona, amb superfícies d’entre 3.000 i 4,500 m². Tot i la crisi econòmica, la firma creixia i es diversificava. El 2013 van obrir un outlet al Centre Comercial Llobregat, a Cornellà, i el 2015 la històrica Calçats Querol va donar pas a la botiga de moda Smuk. Ara miren de créixer amb Wala a la corona metropolitana de Barcelona.

“Enguany, a més, volem potenciar l’àrea digital”, explica Querol, que anuncia el llançament d’una aplicació per al mòbil durant el primer trimestre de l’any. “L’aplicació permetrà comprar i fer reserves d’articles, i els socis del club Wala –programa de fidelització del qual formen part més de 300.000 clients– podran consultar el seu historial de compra i els punts acumulats”, comenta.

L’atenció al client i els preus competitius en multimarca caracteritzen l’empresa, que té en l’entusiasta de l’esport, “que busca marca però no és elitista”, el client més fidel.

UNIPREUS

Facturació
53 M€
Treballadors
400
Any de fundació
1981
A Unipreus no descarten cap format comercial ni la competència els crea excessius maldecaps perquè, com assegura Jordi Querol, bàsicament es complementen, tot i que reconeix que una part del pastís està al mig i treballen per emportar-se’l.
Campanyes

Black Friday, Nadal i rebaixes

La recuperació del consum, tot i que pausada, ha confirmat el moderat optimisme que tenien els comerciants per l’any que tot just hem tancat. “Finalment, i contra el que molts pensàvem, el Black Friday no s’ha menjat el Nadal”, assegura Jordi Querol, que apunta un creixement del 8% de les vendes en aquest període. Tot i que encara cal esperar a fer balanç de les rebaixes d’hivern, Unipreus apunta un augment de la facturació d’entre el 3,5% i el 4% per al seu últim any fiscal (març 2017-febrer 2018).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.