Fujifilm crearà aquí un centre tecnològic per al grup a Europa
El gegant nipó vol convertir la filial local en subministradora de serveis per a la resta de la companyia
La filial a la península Ibèrica de la multinacional Fujifilm s’ha marcat l’objectiu de crear un centre de competència en noves tecnologies que aporti valor afegit a la resta de filials europees. “Des d’aquí podem aportar al conjunt del grup uns coneixements més enllà de l’activitat que tenim en els mercats d’Espanya o Portugal”, avança Pedro Mesquita, el recentment nomenat director general de Fujifilm Iberia.
La iniciativa aniria en la línia del nou centre de desenvolupament de programari de l’àrea mèdica, que han iniciat a Portugal i que dona servei a tot el grup. I també un taller de reparació d’endoscopis que treballa per tota la península i dona suport també en l’àmbit europeu. “Volem ampliar aquests serveis per agafar més pes a dintre del grup”, insisteix Mesquita.
Pel que fa a les seves aspiracions en el negoci local, la filial de Fujifilm a la península Ibèrica s’ha marcat el repte de passar de 95 a 100 milions d’euros de facturació amb la suma de les vendes a l’Estat espanyol i Portugal, en només dos anys.
Mesquita assegura que el creixement previst de dos dígits està basat en el desenvolupament del negoci en el mercat industrial i, per altra banda, en l’increment de l’oferta de productes. A més a més, la companyia ha fet una aposta per la digitalització de l’àrea d’impressió, que esperen que serveixi també de palanca de creixement.
L’estratègia global del grup és convertir-se en un proveïdor de solucions i no tant de productes. “Afegir valor a les nostres ofertes amb equips d’excel·lència”, avança el director general de Fujifilm Iberia.
El gegant nipó, que va néixer com una firma del sector de la fotografia, ha anat diversificant el seu negoci sense perdre de vista els seus orígens. El seu punt d’inflexió va ser el 2001, després d’un descens de la seva principal veta de mercat, la pel·lícula fotogràfica i els negocis relacionats amb la fotografia, que van passar de generar el 54% dels seus ingressos a un residual 15%. En aquest període de transició la companyia va buscar noves vies de negoci basades en el seu know how sobre la pel·lícula fotogràfica, composta en un 50% per col·lagen, que li permet operar en sectors tan diversos com el sanitari, l’energia renovable i el medi ambient, la imatge i el seu tractament, o la cosmètica. Ara, de fet, les seves àrees de negoci amb més creixement són healthcare i graphic systems. i han anunciat una previsió d’inversió de 5.000 milions d’euros per als pròxims tres anys. El grup ha desenvolupat, per exemple, maquinari d’alta resolució per fer mamografies o endoscòpies que ha suposat una revolució al mercat. Fujifilm Iberia que havia tingut la seu social a Barcelona des dels seus inicis, la va traslladar fa dos mesos a Getafe. “No suposa cap variació en les activitats diàries ni a Espanya ni a Portugal, ja que se segueix treballant com fins ara”, diu Mesquita.