Empreses

Visyon ultima l’associació amb Probility Media

Referent en realitat virtual i augmentada, Visyon aferma la seva posició als mercats dels EUA i d’arreu amb l’aliança amb un gran grup de formació

La filosofia de Visyon és crear nou coneixement en cada projecte que realitza

L’aven­tura ame­ri­cana de Visyon, com­pa­nyia refe­rent en el desen­vo­lu­pa­ment de tec­no­lo­gia de rea­li­tat vir­tual i rea­li­tat aug­men­tada, a banda d’ampliar-ne el mer­cat, ha fruc­ti­fi­cat en la asso­ci­ació amb Pro­bi­lity Media, un grup del sec­tor de for­mació que aviat cotit­zarà al Nas­daq.

Des de l’any pas­sat, la com­pa­nyia cata­lana dis­posa d’ofi­cina oberta a Los Ange­les i a Nova York, amb l’estratègia de cul­ti­var les pos­si­bi­li­tats de negoci dels mer­cats de for­mació i cer­ti­fi­cació dels EUA, com més va més recep­tius a fer ser­vir les eines de rea­li­tat vir­tual i rea­li­tat aug­men­tada. Com explica el fun­da­dor i direc­tor de la com­pa­nyia, Pere Pérez, “l’asso­ci­ació amb Pro­bi­lity Media al mer­cat dels EUA ens per­metrà créixer, tot per­me­tent que Visyon con­tinuï amb la marca i amb els pro­jec­tes de desen­vo­lu­par la seva tec­no­lo­gia per a pro­jec­tes adreçats a camps com l’entre­te­ni­ment o la salut”. Com afe­geix Xavier Conesa, direc­tor de ser­veis a cli­ents, “la nos­tra filo­so­fia de tre­ball és que la recerca per donar ser­veis a un deter­mi­nat cli­ent ens dona conei­xe­ment per ofe­rir nous ser­veis a altres. És una roda”.

Cap a la for­mació.

Visyon, mal­grat que encara ara mate­ri­a­litza el 50% del seu negoci al camp de l’entre­te­ni­ment i el bran­ding, on té dipo­si­ta­des les espe­ran­ces de futur és al camp de la for­mació, que enguany ja supo­sarà un 30% d’una fac­tu­ració que s’enlai­rarà fins als 4 mili­ons d’euros -el 40% als mer­cats exte­ri­ors–. I no s’ha d’obviar el pes de salut, un 20% del negoci i motiu d’alguns dels pro­jec­tes més dis­rup­tius de Visyon.

Com remarca Pere Pérez, s’està gene­ra­lit­zant “fer ser­vir rea­li­tat aug­men­tada i rea­li­tat vir­tual tant en pro­ces­sos de for­mació de pro­fes­si­o­nals com de con­trol de qua­li­tat. S’ha pas­sat de la digi­ta­lit­zació a la vir­tu­a­lit­zació”. Els camps d’actu­ació són prou amplis: des de simu­lar la con­ducció d’un toro elèctric per for­mar tre­ba­lla­dors d’una com­pa­nyia auto­mo­bilística, a ope­ra­dors de grua per a la cons­trucció. L’experiència immer­siva és una eina valu­osa en “tot el que sigui ope­rar grans maqui­na­ris, on el risc labo­ral és molt alt. Es redu­ei­xen cos­tos d’apre­nen­tatge”.

Visyon està en la posició de mar­car el camí de l’experiència immer­siva després d’haver desen­vo­lu­pat Telep­port, una tec­no­lo­gia que inte­gra unes ulle­res de rea­li­tat vir­tual i una càmera que enre­gis­tra a 360º, tot per­me­tent una comu­ni­cació immer­siva a temps real. L’altra eina fona­men­tal en el conei­xe­ment acu­mu­lat per Visyon, pre­sen­tada a la dar­rera edició del Mobile World Con­gress, és Vro­ad­cas­ter, una pla­ta­forma de rea­li­tat vir­tual per­so­na­lit­za­ble que per­met el visi­o­nat de vídeo en stre­a­ming i a la carta. Amb aquesta eina, tant mar­ques comer­ci­als com grups dedi­cats a la for­mació, l’edu­cació o l’entre­te­ni­ment poden interac­tuar amb diver­sos públics i esta­blir-hi rela­ci­ons a llarg ter­mini. L’apli­cació de Vro­ad­cas­ter ser­veix tant per a una junta d’acci­o­nis­tes o la for­mació interna d’una empresa com per pro­moure pro­duc­tes de gran con­sum.

En diver­sos pro­jec­tes, Visyon s’asso­cia amb els pesos pesants de la tec­no­lo­gia, com ara Sam­sung, que demanda la pla­ta­forma de Visyon per gra­var a 360º òperes o con­certs de música pop, con­tin­guts que dipo­si­tarà al seu store. Amb Medi­a­pro i Eti­sa­lat, ope­ra­dor de tele­co­mu­ni­ca­ci­ons d’Emi­rats Àrabs Units, ha col·labo­rat per fer dels par­tits de fut­bol una experiència immer­siva a l’abast de tots els afi­ci­o­nats, solució que es podria expor­tar a les lli­gues euro­pees. En el camp ins­ti­tu­ci­o­nal, Visyon ha col·labo­rat amb l’Agència Cata­lana de Turisme, amb una cabina exhi­bida a grans fires com Fitur, on és pos­si­ble ser espec­ta­dor de con­tin­guts immer­sius al vol­tant dels atrac­tius de Cata­lu­nya.

Projecció en el camp de la salut

Bancs, marques de roba, clubs de futbol, begudes refrescants, farmacèutiques, etcètera. Els serveis de 360º de Visyon són per a tot, fins i tot a la recerca d’avantguarda a l’àmbit de salut. VisitU, projecte dissenyat per a un centre hospitalari infantil d’Eindhoven (Holanda), consistia a connectar, teletransportar, pacients de llarga durada, equipats amb les ulleres de realitat virtual, a les seves llars i amb els seus familiars, cosa que afavorirà la recuperació. Al Regne Unit, s’ha involucrat en un programa de recerca sobre l’Alzheimer, en què l’aplicació en realitat virtual en diversos entorns ajuda a entendre com visualitza la realitat el malalt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.