Emprenedors

Roba feta a partir de residus

Una parella crea una firma de roba de material reciclat a preus assequibles

La indústria de la moda és la segona indústria que més aigua uti­litza en els seus pro­ces­sos de pro­ducció. A més de l’exor­bi­tant con­sum d’aigua i de la gran quan­ti­tat de pes­ti­ci­des uti­lit­zats, la pro­ducció de fibres tèxtils sintètiques plàsti­ques neces­sita la crema de petroli, que pro­du­eix un 10% de les emis­si­ons de diòxid de car­boni. Segons l’ONU, la indústria del fast fas­hion (moda presta) ja es con­si­dera una emergència medi­am­bi­en­tal.

Veient aquest pano­rama un esta­tu­ni­denc i una cata­lana, Andrew Swi­ler i Cris­tina Brossa, que són a més pare­lla, van voler posar el seu gra de sorra per fer un gir al món de la moda.

A final del 2017 van crear Future Humans, una marca de roba feta a par­tir de resi­dus. Tot i que no ho sem­bla, les seves samar­re­tes, jaque­tes i ves­tits estan fabri­cats amb matèries pri­me­res com ara ampo­lles de plàstic, xar­xes de pesca, cotó, suro i altres tei­xits rebut­jats. “Uti­lit­zem recur­sos ja exis­tents no només per evi­tar l’abús de recur­sos natu­rals, sinó per reduir la con­ta­mi­nació exis­tent”, explica Andrew Swi­ler. Per exem­ple, per fer una peça de roba com ara una samar­reta poden reu­ti­lit­zar 10 ampo­lles de plàstic.

I no només és una marca que neix amb sen­si­bi­li­tat en temes medi­am­bi­en­tals, l’empresa té un codi ètic estricte en la pro­ducció de les peces i els con­tin­guts que genera la marca, en con­tra de l’explo­tació i la pre­ca­ri­e­tat labo­ral, el tre­ball infan­til, els este­re­o­tips de gènere i l’explo­tació ani­mal (totes les peces són vega­nes).

De fet, el procés de pro­ducció és local, i amb una traçabi­li­tat con­tro­lada pels matei­xos empre­ne­dors. Són ells qui dis­se­nyen les peces i una con­fec­ci­o­nista trans­forma les seves idees en roba que després es pro­du­eix a Mataró i a Saba­dell. A l’hora de comer­ci­a­lit­zar-ho fan ser­vir l’ecom­merce (comerç electrònic) i també tenen una botiga pròpia al car­rer Montsió de Bar­ce­lona, però ara es tro­ben a la recerca d’un nou local comer­cial que els doni més espai i els apropi a un con­su­mi­dor com­promès. Un altra de les estratègies comer­ci­als que tenen en marxa és ven­dre a l’engròs per a cli­ents com ara fes­ti­vals de música, hotels i grans empre­ses a qui s’ofe­reix la pos­si­bi­li­tat de per­so­na­lit­zar les seves peces. “El nos­tre pro­ducte dona un valor afe­git que va més enllà del dis­seny o del mar­xan­datge tra­di­ci­o­nal, per això ente­nem que tindrà molta aco­llida”, pre­veu l’empre­ne­dor.

Els tei­xits pro­vi­nents de mate­ri­als reu­ti­lit­zats, els com­pren a proveïdors de dife­rents països però també en tro­ben ben a prop, de fet tenen proveïdors de Bar­ce­lona.

Future Humans s’ha mar­cat com a objec­tiu pro­duir peces de la màxima qua­li­tat a un preu asse­qui­ble, i per aquesta raó venen direc­ta­ment al cli­ent final, estal­vi­ant-se el cost de l’inter­me­di­ari. “Cre­iem que no és pos­si­ble una veri­ta­ble revo­lució si som eli­tis­tes”, refle­xi­ona el cofun­da­dor de Future Humans.

Aquesta no és la pri­mera aven­tura empre­sa­rial dels fun­da­dors de Future Humans, l’any 2014 van crear una marca d’ulle­res, sota la marca Uniq­brown, també amb mate­ri­als reci­clats, que va anar per­dent pis­to­nada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.