Societat

Les companyies aèries europees faran exàmens psicològics als nous pilots

L’Agència Europea de Seguretat Aèria publica noves normes de seguretat arran de l’accident del vol 9252 de Germanwings

La nova regulació incorpora un programa de suport a la salut mental dels tripulants

Les com­pa­nyies aèries euro­pees faran exàmens psi­cològics als nous pilots abans que comen­cin a pilo­tar els seus avi­ons. Aquesta és una de les noves nor­mes de segu­re­tat publi­ca­des aquest dime­cres per la Unió Euro­pea per a un “millor suport” a la salut men­tal de la tri­pu­lació arran del sinis­tre del vol 9525 de Ger­manwings, que es va esta­ve­llar als Alps el 2015.

Segons un breu comu­ni­cat de premsa de l’Agència Euro­pea de Segu­re­tat Aèria (EASA), la nova regu­lació pre­veu també un pro­grama de suport per als pilots que els aju­darà en “el reco­nei­xe­ment, l’enfron­ta­ment i la superació de pro­ble­mes que puguin afec­tar nega­ti­va­ment la seva capa­ci­tat per exer­cir amb segu­re­tat els pri­vi­le­gis de la seva llicència”.

Per altra banda, i com a bar­rera “addi­ci­o­nal” de segu­re­tat, s’han afe­git pro­ves d’alco­hol a pilots i tri­pu­lants de cabina per a totes les aerolínies euro­pees i estran­ge­res que volen als ter­ri­to­ris de la Unió Euro­pea. Així, les pràcti­ques ja esta­bler­tes en alguns estats mem­bres s’esten­dran a tota la UE en els pròxims dos anys.

El direc­tor exe­cu­tiu d’EASA, Patrick Ky, ha expli­cat que les noves nor­mes euro­pees recu­llen les pro­pos­tes de l’agència arran de l’acci­dent de Ger­manwings i després de con­sul­tar l’àmplia comu­ni­tat del món de l’avi­ació. “Amb aques­tes regles, Europa intro­du­eix les eines ade­qua­des per pro­te­gir la salut men­tal de la tri­pu­lació de cabina”, ha dit.

Ky ha asse­gu­rat que durant el període de tran­sició de dos anys per imple­men­tar les noves nor­mes EASA ofe­rirà suport als actors euro­peus i inter­na­ci­o­nals impli­cats.

El 2016 un informe de l’Ofi­cina d’Inves­ti­ga­ci­ons i Anàlisis per a la Segu­re­tat de l’Avi­ació Civil a França (BEA) va con­cloure que el copi­lot de Ger­manwings, Andreas Lubitz, va esta­ve­llar voluntària­ment el vol 9525 al març de 2015. L’inci­dent va pro­vo­car la mort de les 149 per­so­nes a bord.

Lubitz, de 28 anys, tenia la volun­tat de des­truir l’avió i va apro­fi­tar un moment en què es va que­dar sol a la cabina, va blo­que­jar-hi l’accés perquè ningú més pogués entrar per atu­rar-lo i va fer que la nau comencés a per­dre alti­tud fins a esta­ve­llar l’avió. Es dóna la cir­cumstància que Lubitz estava de baixa i en trac­ta­ment psi­cològic, però ho va ama­gar a l’empresa.

La BEA va reco­ma­nar també que es pugui tren­car el secret mèdic en casos de pilots amb pro­ble­mes psi­cològics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.