Infraestructures

El Parlament insta el govern a impulsar amb la unió del tramvia per la Diagonal de Barcelona

Els grups de l’oposició reclamen recursos al pressupostos del 2019 per “congelar” les tarifes del transport públic

JxCat denuncia la “situació d’excepcionalitat” provocada per la suspensió dels drets d’alguns diputats

El Par­la­ment ha apro­vat aquest dijous ins­tar el govern de la Gene­ra­li­tat a impul­sar, con­jun­ta­ment amb l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, la unió defi­ni­tiva de les dues xar­xes del Tram a través de la Dia­go­nal, “amb la recerca dels con­sen­sos neces­sa­ris”.

Aquesta punt d’una moció de CatECP sobre infra­es­truc­tu­res ha rebut l’aval de Cs, el PSC-Units i ERC; el vot en con­tra del PPC i l’abs­tenció de JxCat i la CUP.

En un altre dels punts, els dipu­tats han apro­vat ins­tar l’exe­cu­tiu a dotar dels recur­sos neces­sa­ris els pres­su­pos­tos del 2019 perquè es “con­ge­lin les tari­fes del trans­port públic” per part de l’Auto­ri­tat del Trans­port Metro­po­lità (ATM). Aquesta petició ha tirat enda­vant amb el suport de l’opo­sició, i l’abs­tenció de la CUP. JxCat i ERC hi han votat en con­tra.

Després de la votació el por­ta­veu par­la­men­tari de Junts per Cata­lu­nya, Albert Batet, ha dema­nat la paraula per denun­ciar que els dos grups majo­ri­ta­ris inde­pen­den­tis­tes han per­dut la votació perquè no han pogut par­ti­ci­par els dipu­tats pro­ces­sats Car­les Puig­de­mont, Josep Rull, Jordi Turull i Jordi Sànchez. Batet ha vol­gut “mani­fes­tar i posar en relleu la situ­ació d’excep­ci­o­na­li­tat en què es troba aquest Par­la­ment, que es con­creta en deci­si­ons judi­ci­als i que ha pro­vo­cat la sus­pensió dels drets d’uns quants dipu­tats, inci­dint direc­ta­ment en el resul­tat de les vota­ci­ons”.

Durant el debat a l’hemi­ci­cle s’ha apro­vat amb el suport de tots els grups menys la CUP –que hi ha votat en con­tra– ins­tar el Govern a recla­mar a l’ATM un calen­dari d’implan­tació defi­ni­tiu de la T-Mobi­li­tat.

La CUP s’ha abs­tin­gut en un altre dels punts que ha tirat enda­vant amb l’aval de la resta de la cam­bra, que reclama al Govern tre­ba­llar per un altre calen­dari, en aquest cas sobre la pla­ni­fi­cació d’infra­es­truc­tu­res com el tram cen­tral de la línia 9 de Metro; l’arri­bada de la línia 1 a Bada­lona i de la 3 a Esplu­gues; la con­nexió de la línia Llo­bre­gat-Anoia amb la Bar­ce­lona Vallès de FGC; i al Tren-Tram al Camp de Tar­ra­gona.

El Par­la­ment ha apro­vat per una­ni­mi­tat ins­tar l’exe­cu­tiu a sol·lici­tar a l’ATM infor­mes per valo­rar incom­pli­ments i, si s’escau, les san­ci­ons i la revisió del con­tracte amb l’empresa adju­di­catària de la T-Mobi­li­tat “pels incom­pli­ments con­trac­tu­als”.

Per con­tra, la majo­ria de la cam­bra ha rebut­jat –amb el no de JxCat, ERC i el PP, l’abs­tenció de Cs i el PSC-Units, i només el vot favo­ra­ble de comuns i CUP- ins­tar a imple­men­tar l’impost sobre els vehi­cles con­ta­mi­nants l’1 de gener del 2019 i des­ti­nar una part de la recap­tació al foment i finançament del trans­port públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.