Empreses

Sosmatic obre delegació a Colòmbia, Xile i Madrid

La firma que dona servei a les persones en l’ús de la tecnologia digital creix un 25% anual El grup ha adquirit un nou espai per als empleats

El ‘contact center’ rep un milió de trucades anuals, cada vegada més de ciberseguretat

L’empresa d’assistència tec­nològica nas­cuda el 1998 va créixer el dar­rer exer­cici un 25%. Aquesta dada ha donat ales al seu fun­da­dor, David Casas, per mirar més enllà del seu mer­cat natu­ral, que era el dels col·lec­tius i empre­ses situ­ats a Cata­lu­nya i a l’Estat espa­nyol. Fa pocs mesos va obrir una dele­gació a Colòmbia i ara ja està a punt d’obrir-ne una altra a Xile i també a Madrid. Amb una fac­tu­ració de 3 mili­ons d’euros el 2017, la firma bar­ce­lo­nina supera els 160 pro­fes­si­o­nals.

“La nos­tra empresa vol ser el RACC de la informàtica”, explica el direc­tor gene­ral de Sos­ma­tic, que mira fora de les fron­te­res “per seguir crei­xent i donar ser­vei en vista de les adver­si­tats que pro­du­ei­xen la informàtica i les noves tec­no­lo­gies”. L’empresa cata­lana fa pocs mesos que va obrir una dele­gació a Colòmbia. “Aquest país lla­ti­no­a­me­ricà té molt camp per córrer, hi ha molta feina a fer”, diu, però mal­grat tot creu que la implan­tació allà serà lenta. David Casas con­si­dera que la dele­gació de Xile, que s’obrirà a finals d’any o ini­cis del 2019, “crei­xerà molt més ràpid perquè aquell país té una cul­tura empre­sa­rial més simi­lar a l’euro­pea”. En els dos casos, la filo­so­fia és obrir el negoci al 50% amb un soci local “perquè ell és el que coneix a fons les neces­si­tats de la gent i de les empre­ses d’allà”, explica. També obri­ran una petita seu a Madrid.

Sos­ma­tic s’adapta als temps i a l’evo­lució tec­nològica i estén la seva acti­vi­tat a tota la tec­no­lo­gia digi­tal des dels ordi­na­dors –que van ser la prin­ci­pal acti­vi­tat en començar l’empresa– fins als telèfons intel·ligents, la Smart TV, els dis­po­si­tius de comu­ni­cació, les tau­le­tes, les vide­o­con­so­les, etc.

Des del con­tact cen­ter (cen­tre d’atenció mul­ti­ca­nal), inte­grat per un cen­te­nar de tre­ba­lla­dors, donen ser­vei de suport tècnic, man­te­ni­ment, assistència tècnica i gestió d’infra­es­truc­tu­res tant per a grans col·lec­tius d’usu­a­ris com d’empre­ses, en la seva major part pimes. En bona part, la firma rea­litza el ser­vei tècnic amb el nom d’una gran empresa en què prèvia­ment ha sig­nat un con­tracte. De fet, l’usu­ari final no sap que, els ser­veis pres­tats, els dona Sos­ma­tic sinó l’empresa on tre­ba­lla la per­sona que té el pro­blema. Tot i així, també actua amb la marca Sos­ma­tic Club, que va néixer fa molts anys però que no es va desen­vo­lu­par. Ara, la com­pa­nyia torna a pro­mo­ci­o­nar aquest marca perquè la firma ha defi­nit com ha de fun­ci­o­nar i ja tenen les per­so­nes i els recur­sos per fer-la créixer.

El con­tact cen­ter rep un milió de tru­ca­des l’any, la mei­tat de les quals fan referència a incidències informàtiques i la resta, a dis­tin­tius mòbils. El per­fil del tre­ba­lla­dor sol ser un jove de 20-26 anys a qui li agrada molt el món tec­nològic. També hi ha un grup de pro­fes­si­o­nals de més de 50 anys “que agra­ei­xen molt poder tenir una opor­tu­ni­tat de tenir una feina que els faci el pes”.

Les tru­ca­des que fan els afec­tats són molt vari­a­des. Poden anar des de com es col·loca la tinta en una impres­sora fins a saber qui­nes són les amis­tats d’un menor a les xar­xes soci­als. Aspec­tes rela­ci­o­nats amb la ciber­se­gu­re­tat pre­o­cu­pen cada cop més els usu­a­ris. Les ges­ti­ons es fan a distància o pre­sen­ci­al­ment.

L’empresa ha hagut d’adqui­rir un nou local al cos­tat de la seu actual per poder allot­jar amb més como­di­tat els tre­ba­lla­dors. La direcció pre­veu que d’aquí a dos anys haurà de bus­car nova ubi­cació.

SOSMATIC

Facturació
3 M€
Treballadors
160
Any de fundació
1998
David Casas, que controla el 100% de l’empresa, va fundar Sosmatic fa 20 anys. Avui, la firma arriba a milers de llars a través de grans empreses per donar suport tècnic i assistencial. Amb una plantilla de 160 professionals ja ha posat els peus a nous mercats.
Acció social

“Volem ajudar les persones”

Conscients que la informàtica i les noves tecnologies comporten problemes tècnics, David Casas va fundar l’empresa per “ajudar les persones en l’ús de la informàtica i la tecnologia digital”. A l’inici, totes les demandes eren del món dels ordinadors. El fundador de l’empresa també trasllada aquesta vocació d’ajudar els altres als empleats, que vol que “estiguin a gust a la feina”. També potencia l’acció social. Fa poc que van regalar ordinadors i fan el manteniment a la Fundació Arrels. “A la vida cal ser generós”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.