Empreses

Maxchief entra en el mobiliari d’exterior per a terrasses

La marca de taules i cadires plegables per a hotels i empreses de càtering explora noves vetes de mercat

L’empresa va néixer el 2008 per iniciativa d’uns emprenedors catalans i un fabricant taiwanès

Maxc­hief Europe, l’empresa de mobi­li­ari ple­ga­ble de Bar­ce­lona, crearà una marca de mobles d’exte­rior d’acer i api­la­ble per a les ter­ras­ses de bars i res­tau­rants. La punta de llança de la nova línia de pro­duc­tes és un joc de cadi­res que han estat dis­se­nya­des apro­fi­tant la posada al dia del catàleg dels arti­cles de la gamma Zown (mobles per al canal Horeca), que es va pre­sen­tar a la fira de Can­ton de l’octu­bre pas­sat després de dos anys de tre­balls.

La decisió és cohe­rent amb la nova estratègia de màrque­ting de la com­pa­nyia, que vol seg­men­tar el mer­cat per arri­bar a nous cli­ents. Fins ara, Maxc­hief ha venut les seves tau­les, car­ros i cadi­res ple­ga­bles sobre­tot a hotels, res­tau­rants de ban­quets i a empre­ses de càtering. Pep Gar­cia i Joan Cha­var­ria, direc­tor gene­ral i de ven­des, res­pec­ti­va­ment (fun­da­dors tots dos de Maxc­hief Europe), estan con­vençuts que els seus pro­duc­tes poden ser la res­posta a les neces­si­tats d’altres col·lec­tius com ara men­ja­dors d’empresa, esco­les i cen­tres de coworking, per exem­ple: “Per això cal filar més prim amb el màrque­ting, per crear nous con­cep­tes”, explica Gar­cia. En aquest mateix sen­tit, Maxc­hief Europe acaba d’edi­tar un catàleg con­ce­but per als res­tau­rants con­ven­ci­o­nals subrat­llant la ver­sa­ti­li­tat del mobi­li­ari per adap­tar-se a diver­sos grups de comen­sals.

Història.

És un pas més en la ràpida evo­lució que ha expe­ri­men­tat el segell des dels seus ini­cis el 2008. Aquell any, el tàndem Gar­cia-Cha­var­ria, que ara acu­mula vint anys de tre­ball con­junt, aca­bava de sor­tir de la direcció d’una indústria en trans­for­mació i tenien ganes de lide­rar un pro­jecte propi. Van detec­tar una opor­tu­ni­tat en el mobi­li­ari ple­ga­ble per a cli­ents ins­ti­tu­ci­o­nals o cor­po­ra­tius, l’ano­me­nat sec­tor con­tract, en l’argot pro­fes­si­o­nal. Era un mer­cat per cons­truir, orfe d’una marca potent deci­dida a rei­vin­di­car-lo.

Com a com­pany de viatge van esco­llir una empresa d’ori­gen taiwanès i fàbri­ques a la Xina, que venia les seves tau­les i cadi­res lleu­ge­res a impor­ta­dors estran­gers, sobre­tot dels Estats Units, però que tenia difi­cul­tat per pene­trar a Europa. El fet és que tenien la capa­ci­tat indus­trial, tec­nològica i finan­cera que Gar­cia i Cha­var­ria neces­si­ta­ven. “Ho vam veure molt clar”, recorda el direc­tor de ven­des i màrque­ting. Tant és així que es van hipo­te­car i van arris­car 240.000 euros amb el soci taiwanès, Maxc­hief, per ende­gar el pro­jecte.

For­mats a la BD Bar­ce­lona Design i hereus de la bri­llant tra­dició del dis­seny indus­trial català que va donar noms com ara Cris­tian Cirici, i Oscar Tus­quets, Gar­cia i Cha­var­ria van començar per cons­truir un dis­curs ori­en­tat no a ven­dre pro­duc­tes, sinó solu­ci­ons. Per això els pri­mers esforços es van dedi­car a con­fec­ci­o­nar un catàleg pro­fes­si­o­nal sòlid com a eina de comu­ni­cació bàsica que tras­lladés al cli­ent -sovint un res­pon­sa­ble de com­pres, no un inte­ri­o­rista- el nou con­cepte: “Vam fer un catàleg molt ale­many, ple de referències visu­als a l’engi­nye­ria indus­trial, que donava la idea de ser pro­ducte molt robust”, explica Gar­cia. Aquell catàleg va ser el fona­ment per a la cons­trucció de la marca, mal­grat que encara no havien tocat el pro­ducte del soci asiàtic. Això es va dei­xar per a un segon estadi del pro­jecte. Ales­ho­res es va fer créixer la gamma de pro­duc­tes en funció de les neces­si­tats detec­ta­des en el mer­cat. A con­ti­nu­ació, es va crear una segona línia d’aca­bats més cui­dats, la col·lecció pre­mium, que com­ple­menta la col·lecció clàssica. Per arro­do­nir l’oferta, l’empresa es va aliar amb el fabri­cant turc de fun­des Evento Tex­ti­les, que “ves­teix” les tau­les i cadi­res. Més recent­ment, Maxc­hief Europe ha entrat en l’acci­o­na­riat de la firma tèxtil amb un 50%.

Un altre pas impor­tant va ser la inter­na­lit­zació de la logística el 2015 per gua­nyar eficiència. Maxc­hief Europe té una cen­tral a Lli­nars del Vallès des d’on es dis­tri­bu­eix a l’Estat espa­nyol, França, Bèlgica i Por­tu­gal. A la resta de països -fins a un total de 85 a Europa, l’Amèrica Lla­tina i Àfrica- s’actua amb dis­tribuïdors locals. En molts casos, aquests socis eren impor­ta­dors de pro­ducte xinès sense marca i ara també fan de repre­sen­tants de l’empresa cata­lana. Ara volen posar l’accent en la pene­tració a Àfrica.

MAXCHIEF EUROPE

Facturació
8,7 M€
Treballadors
18
any de fundació
2008
‘Dissenyat a Barcelona i fabricat a la Xina’ és l’eslò- gan de Maxchief Europe. A més de Zown, pel canal ‘contract’, també venen a grans superfícies taules i cadires plegables, amb el nom de Newstorm, marca que suposa el 25% de la facturació.
Mentoria d’‘start-ups’

Horts urbans i impressió 3D

Maxchief dedica recursos i coneixement a emprenedors que estan començant. Un cas és Hortalia, una firma d’horts urbans de Manresa, que ha rebut suport en la millora de disseny del producte i en la comercialització en la gran distribució. D’altra banda, els horts, convertits en tancaments de terrasses de bars, complementen l’oferta de Maxchief.

FormBytes és un negoci que pretén acostar la impressió 3D a les llars i escoles, interès que comparteix Maxchief Europe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.