Lleida.net entra a l’índex borsari Euronext Growth de París
L’operadora de certificació per internet va entrar fa tres anys al MaB i no descarta ser present a altres parquets
La firma Lleida.net, una de les empreses de referència en el camp de les telecomunicacions certificades, entrarà a l’índex Euronext Growth de París durant el mes de gener. Amb aquesta decisió, l’empresa, que té la seu al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, serà l’única firma que cotitzarà simultàniament al parquet francès i al Mercat Alternatiu Borsari (MaB).
“L’objectiu és guanyar visibilitat”, assegura Sisco Sapena, director executiu de Lleida.net. El també màxim accionista de la firma de Ponent diu que gràcies a l’entrada del parquet de la capital francesa podran “aprofitar el rebombori que això suposa”, ja que “el valor a borsa és petit”. Sapena, que va fundar l’empresa amb dos accionistes més el 1995, diu que té en ment poder formar part de cinc índexs borsaris més d’arreu del món.
De fet, el principal objectiu d’aquesta decisió, comenta el director executiu de la firma catalana, és poder guanyar més recursos per poder internacionalitzar-se i apostar més per la R+D.
Amb una plantilla de 75 treballadors -durant el 2018 es va incrementar un 25% el nombre d’empleats–, Lleida.net va tancar el 2017 amb 10 milions d’euros de facturació. “En el tercer trimestre d’enguany ja hem superar els 10 milions, esperem que el 2018 hagi estat un any de rècord”, explica satisfet el màxim accionista de la firma, que diu que encadenen vuit trimestres amb l’Ebitda positiu i diversos amb beneficis. També destaca que les dones són majoria en la plantilla, un fet poc habitual en empreses tecnològiques.
Lleida.net destina els seus esforços a tres divisions d’activitat. Una és fer d’operadora de telecomunicacions de SMS; l’altra, la verificació de dades, i la tercera, la més important, els serveis certificats. “Es tracta de donar seguretat a les milers d’operacions que es fan a través de les xarxes”, sentencia Sapena.
Gràcies a la sortida al MaB ara fa tres anys la firma va accelerar la internacionalització. Va començar als mercats llatinoamericans i també als EUA. L’objectiu per a l’any que tot just comença “és consolidar els mercats” on ja estan, diu el màxim executiu de l’empresa lleidatana. Però ressalta que coincidint amb la posada de llarg de l’índex Euronext Growth també potenciaran “França i altres països europeus”. Tot i així indica que els mercats africans, de l’Orient Mitjà i l’Índia també “funcionen prou bé”. De fet, l’activitat desenvolupada als mercats forans representa entorn del 44% de la facturació. Per això el responsable de la firma tecnològica considera que hi ha molt camp per córrer als mercats internacionals.