Economia

Els VTC podrien acceptar la precontractació de 15 minuts

La delegació que s’ha reunit amb el conseller Calvet assegura que Territori els ha traslladat que “no hi ha motivació” per espaiar-ho fins a l’hora

La Generalitat té previst aprovar dimarts el decret que regularà els serveis dels VTC

Els tre­ba­lla­dors dels VTC esta­rien dis­po­sats a accep­tar els 15 minuts de pre­con­trac­tació que pre­veu el decret de la Gene­ra­li­tat, que apro­varà aquest dimarts el Govern.

Aquest dilluns al mig­dia, una repre­sen­tació de tres tre­ba­lla­dors, entre les quals hi havia la con­duc­tora María José Del­gado, s’ha reu­nit amb el con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Damià Cal­vet.

Segons Del­gado, el con­se­ller els ha refer­mat la intenció d’incloure el marge d’un quart d’hora de pre­con­trac­tació als seus ser­veis i els ha tras­lla­dat que hi ha un pro­jecte de llei en marxa que tindrà en compte les rei­vin­di­ca­ci­ons tant del sec­tor dels VTC com dels taxis­tes. Pel que fa a l’hora de marge que­da­ria en mans de l’Ajun­ta­ment però segons Del­gado els han comen­tat que “no hi ha moti­vació”.

El Govern català té pre­vist apro­var demà el decret que obliga a pre­con­trac­tar el ser­vei d’un vehi­cle de llo­guer amb con­duc­tor (VTC) amb una ante­lació mínima de 15 minuts, i que habi­li­tarà l’àrea Metro­po­li­tana de Bar­ce­lona (AMB) i els ens locals per ampliar aquesta for­qui­lla de temps.

Els taxis­tes de Bar­ce­lona van acor­dar la mati­nada del pas­sat 24 de gener posar fi a la vaga a canvi que l’AMB, amb l’aval del Govern, imposés a les empre­ses VTC un ter­mini mínim d’una hora de pre­con­trac­tació.

Fonts del Govern han acla­rit a Efe que el decret que demà s’apro­varà no esmen­tarà el ter­mini d’una hora de pre­con­trac­tació promès per l’AMB, sinó que fixarà la for­qui­lla de 15 minuts anun­ci­ada des d’un pri­mer moment.

Això no obs­tant, el decret habi­li­tarà l’AMB per impo­sar un marge extra de temps d’acord a les seves com­petències específiques.

El Govern estu­dia incloure en el decret la modi­fi­cació de la llei cata­lana de regu­lació del trans­port de viat­gers per car­re­tera mit­jançant vehi­cles de motor, que data del 1987, per dei­xar en mans d’ajun­ta­ments i ens metro­po­li­tans l’orde­nació i gestió de les dife­rents moda­li­tats de ser­veis urbans de trans­port amb ori­gen i destí dins del seu àmbit muni­ci­pal. També es con­tem­pla la modi­fi­cació de la llei cata­lana que va per­me­tre res­ta­blir l’AMB el 2010 per dei­xar clar que depe­nen d’aquest ens l’orde­nació i la inter­venció admi­nis­tra­ti­ves dels ser­veis de trans­port urbà de viat­gers, sem­pre que tin­guin ori­gen i destí dins de l’àmbit metro­po­lità, pres­tats ja sigui en taxi o en VTC.

D’aquesta forma, el Govern obre la porta a la pos­si­bi­li­tat que els ens locals o l’AMB ampliïn el temps de pre­con­trac­tació d’un VTC més enllà d’aquests 15 minuts. Al mateix temps, el Govern es reser­varà la pos­si­bi­li­tat de regu­lar mit­jançant una llei cata­lana l’acti­vi­tat de taxis i VTC.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.