Vins i licors Grau consolida la inversió feta i es reforça en línia
La firma de distribució de vins, amb una botiga de 1.700 m², preveu obtenir una facturació de 60 milions d’euros enguany .La vinoteca de Palafrugell ja supera les 12.000 referències
Vins i Licors Grau, una empresa de caràcter familiar que comercialitza vins, caves, licors i destil·lats comença el nou any amb l’objectiu de seguir creixent, sobretot a través d’internet. L’increment en la resta de canals, la venda als majoristes i clients -principalment a la demarcació de Girona i el Maresme-, les exportacions i la botiga de Palafrugell (Baix Empordà) vindran gràcies a la consolidació de la inversió feta l’any 2017.
“Les vendes on line ja estan a tocar del 15% de la facturació, i enguany seguirem apostant per aquesta via per donar sortida a les més de 12.000 referències que tenim al nostre magatzem”, explica Sergi Grau, adjunt a la gerència i responsable de logística i operacions. També creixen les vendes a través de la botiga, una de les vinateries més grans d’Europa, amb una superfície de 1.700 m². Aquest canal suposa el 10% de la facturació total, que va ser de 52 milions d’euros el 2018. Un equip de sis comercials i la direcció són els responsables d’incrementar les vendes cap al mercat exterior. Les exportacions suposen prop d’un 15% i les referències van a països com ara Holanda, Bèlgica, Alemanya i Suïssa. Els països nòrdics i el Japó són un mercat destacat per a l’empresa empordanesa. Cap a la resta de l’Estat hi va una partida minoritària.
Vins i Licors Grau va fer una inversió de 3,5 milions d’euros a finals del 2016 i el 2017 que van servir per “modernitzar i automatitzar el magatzem i la vinateria”. “Les obres van suposar ampliar el magatzem en 1.200 m² dotant-lo de control de temperatures i d’humitat. També es va ampliar la botiga en 500 m², de manera que en l’actualitat té una superfície total de 1.700 m². Així mateix, es va crear una zona lúdica pensada per fer presentacions i degustacions, tant per a clients i professionals com per a particulars. “Hem invertit en el sistema de magatzem robotitzat Miniload, que permetrà una millora en l’eficiència del temps, incrementarà la preparació de comandes i minimitzarà els possibles errors”, assegura Sergi Grau, que explica que aquesta nova tecnologia ha fet possible “servir 12 milions d’ampolles en el darrer exercici”.
A la vinateria es poden trobar vins de totes les DO de l’Estat espanyol i de la majoria dels països d’arreu del món. Fonts de l’empresa expliquen que fins i tot, si un client demana una referència i no està al magatzem la poden sol·licitar “i en pocs dies pot arribar fins a la persona que ha fet la comanda”.
Els orígens de la firma cal buscar-los l’any 1951, quan Miquel Grau i Lluís, pare de Jordi Grau i Dillet va obrir les portes d’un celler al carrer Palamós de Palafrugell on es venien i repartien a domicili vins a granel.
L’1 d’agost del 1977 Jordi Grau i Maria Dolors Segarra van obrir el seu propi negoci, unes noves instal·lacions de 1.200 m² al carrer Manufactures del Suro de Palafrugell dedicades a la distribució de vins i licors embotellats.
El mes de juny del 1987 es va inaugurar un magatzem logístic a Figueres amb l’objectiu de donar un millor servei a la zona fronterera i de l’Alt Empordà. I el 2003 van obrir la seu actual de la firma i s’hi van incorporar els germans Sergi i Jordi Grau.
VINS I LICORS GRAU
La joia de la corona
Vins i Licors Grau disposa d’un espai especial destinat a les millors anyades. Així, es poden trobar ampolles que van dels 20 als 25.000 euros. “Hi ha clients capritxosos que compren una ampolla per col·leccionar o per fer una celebració”, diu Sergi Grau. El 55% de les ampolles corresponen a vi negre, la resta són altres vins o destil·lats. També venen complements.