Empreses

Sonpura invertirà 3 milions a ampliar la fàbrica de matalassos

La firma vallesana de mobiliari per al descans ha comprat una nau de 8.000 m² i aviat començarà les obres

L’empresa familiar, amb unes vendes molt centrades a l’Estat, estudia com obrir nous mercats

Sonpura ha adquirit una nau de 8.000 m² al costat de les seves instal·lacions del polígon industrial de Can Mir, a Viladecavalls (Vallès Occidental), per ampliar la fàbrica de matalassos. L’empresa familiar de mobiliari per al descans preveu començar enguany les obres d’adequació per tal que la planta sigui operativa el 2020. La inversió total prevista és d’uns 3 milions d’euros.

Fins ara, l’empresa vallesana disposava de 16.000 m² distribuïts en tres instal·lacions separades: la fàbrica de matalassos, que ara es farà més gran; la planta on es produeixen les bases per als matalassos, i l’edifici on hi ha les oficines de la companyia i el magatzem central. Aquesta ampliació d’un 50% està motivada pel creixement de l’empresa, que acumula cinc anys d’increments de dos dígits en les vendes. Només el 2018, Sonpura va facturar un 15% més i va assolir els 13 milions d’euros. Susana Soriano, consellera delegada i tercera generació de la família propietària, assegura que, atès que el mercat espanyol no ha crescut, aquest increment significa que han guanyat quota davant els seus competidors. Soriano pensa que estan recollint els fruits de les apostes que van fer durant els anys de la crisi: “No vam deixar d’invertir ni vam trair la nostra filosofia de fer un producte de qualitat a un preu ajustat”, explica.

Sonpura ha mantingut el ritme inversor i ha modernitzat tota la maquinària. També ha reforçat la imatge de marca i ha renovat el seu compromís amb el canal minorista. En un moment en què els principals fabricants de matalassos de l’Estat han optat per crear la seva cadena de botigues minoristes i vendre directament al consumidor, l’elecció de Sonpura és ben bé la contrària: “Nosaltres tenim mentalitat de fabricants i cap intenció de saltar-nos el canal, això sí, necessitem uns bons prescriptors, per això la nostra intenció és facilitar eines i arguments als venedors”, explica Soriano.

El sector ha evolucionat de manera radical ens els darrers anys. Descansar bé, que abans no mereixia gaire atenció, és avui dia un valor a l’alça. Per això, els consumidors estan ara més predisposats a informar-se i a invertir més diners en un bon matalàs. Com a aliats, compten amb uns venedors que s’han professionalitzat. En aquest sentit, Soriano recorda quan de ben jove acompanyava l’equip de vendes de l’empresa a visitar les botigues, on els matalassos estaven disposats verticalment: “Va costar molt convèncer els botiguers que exposessin els matalassos en posició horitzontal perquè la gent els pogués provar”, diu.

A poc a poc s’ha creat una certa cultura del descans que abans no existia. De vegades, gràcies o a pesar de les modes, provocades per la successió de tecnologies en el llit: molles de fil continu, làtex, viscoelàstica i molles independents ensacades. Avui dia, és possible trobar bons matalassos en totes aquestes propostes, però el mercat està girant cap a la molla ensacada, un invent en què Sonpura s’ha especialitzat des del dia en què Luis Soriano, pare de Susana Soriano, el va descobrir a Alemanya. Fins aleshores (1998), l’empresa de Viladecavalls fabricava matalassos de molles bicòniques convencionals, sense marca reconeguda. “Era un mercat amb poc valor afegit que ens obligava a competir per preu”, assegura la consellera delegada de l’empresa. La molla ensacada va ser la palanca de l’empresa per distingir-se, construir marca i apostar per la qualitat. Tanmateix, el camí no ha estat fàcil, perquè aquesta tecnologia freqüent en altres països era força desconeguda a casa nostra. Això ha canviat i és un dels motius del creixement de les vendes de Sonpura.

El 80% de la facturació és a consumidors particulars (a través de botigues de mobles i de matalassos) i un 20% a hotels. Soriano explica que el segment hoteler està sent un dels motors del creixement i que el volen reforçar comercialment. La plantilla de Sonpura és de 52 treballadors, als quals cal afegir-ne 30 més que formen part de la xarxa de venedors externs.

Entre els projectes per a aquest any hi ha iniciar-se en l’exportació. Tot i que és un sector que sol estar alimentat per marques nacionals, Sonpura vol provar sort a l’exterior i ara està estudiant per quin mercat començar.

SONPURA

Facturació
13 M€
Treballadors
52
Any de fundació
1969
Els matalassos de Sonpura han rebut de manera reiterada el reconeixement de l’OCU, que cada any fa un test per trobar els millors del mercat. D’altra banda, Sonpura és membre fundador de l’Habitat Clúster Barcelona, del qual Susana Soriano és la secretària.
La Història

Cinquanta anys i tres generacions

Luis Soriano, l’avi de Susana Soriano, va muntar a Terrassa el 1969 una empresa de llits plegables a la qual aviat es va incorporar el fill, de nom també Luis. De tarannà “inquiet i valent” -segons la seva filla-, Luis Soriano junior va ser el motor de les successives reinvencions de la firma, que va passar a fabricar somiers i després va fer el salt als matalassos de molla bicònica. El 1998, es va introduir en la molla ensacada, que a partir del del 2005 va ser el nucli de tots els matalassos. Aquell any, la marca Luis Soriano es va passar a dir Sonpura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.