Empreses

Nace Energía entra a Portugal amb Master Vantagem

Per afrontar el seu radi d’acció, la nova comercialitzadora d’energia s’ha reforçat financerament

Afronta el 2020 amb el repte d’assolir un negoci de 50 milions d’euros

La comercialitzadora Nace Energía, que forma part del grup AC Solutions, entrarà al mercat de l’energia de Portugal l’any 2020, associada amb la companyia local Master Vantagem.

Com informa el director general de Nace Energía, Pablo Abejas, “Master Vantagem és una consultora d’energia amb una important cartera de clients en el mercat portuguès, cosa que ens permetrà guanyar mercat des del primer moment.” Així mateix, com afegeix, abans de cloure aquest 2019, està previst que Nace Energía incorpori les illes, Balears i Canàries, al seu camp d’acció comercial, que ja abasta totes les comunitats de la Península.

Nace Energía, en la seva curta vida està, complint perfectament amb les expectatives que s’hi havien dipositat en el pla estratègic, amb 3.000 empreses clients captades en vuit mesos, tot esperant acabar l’any amb 10.000, i un resultat positiu de 0,5 milions d’euros en el primer semestre del 2019, període durant el qual ha gestionat 125.000 MWh. L’empresa té previst acabar el 2019 amb 18 milions d’euros de volum de negoci i 400 gigawatts subministrats. Val a dir que aquesta companyia de Vilanova i la Geltrú vol escometre el 2020 amb el repte d’assolir un negoci de 50 milions d’euros.

La comercialitzadora, que en aquesta primera etapa s’ha centrat en el sector empresarial pime, vol mantenir el ritme de fort creixement durant els pròxims mesos, i per això ha cercat múscul financer, ja que, com diu Abejas, “com més gran ets, més has de gastar a comprar energia, i per això necessites un bon circulant”. Val a dir que per adquirir energia en el mercat, en terminis de cinc-deu anys, és necessari disposar de molta liquiditat. I per això la companyia ha arribat a un acord d’inversió amb l’empresa de serveis financers de Nova Zelanda Vivier & Co per un import de 2 milions d’euros, que han de servir, precisament, per assolir la meta dels 10.000 clients enguany. Com diu Pablo Abejas, “Vivier busca empreses interessants de tot el món, i s’ha fixat en nosaltres.” Aclareix que l’acord preveu fins a 10 milions d’injecció i que s’ha començat amb 2.

Nace Energía és filla d’AC Solutions, una consultora que gestiona la despesa energètica de 100.000 clients. Com diu el seu director, Alejandro Ortega, “de l’experiència adquirida neix Nace, a la qual apliquem tot l’empirisme adquirit amb el nostre tracte amb les empreses, que ens ha permès detectar els problemes que es poden trobar en cada contracte.”

L’estratègia de Nace Energía és créixer exponencialment en aquests primers anys, tot construint la seva cartera de clients a partir de la d’AC Solutions. L’objectiu és, dins d’un mercat com el nostre, en què competeixen fins a 400 comercialitzadores, que “els clients es beneficiïn de plans de preus més ajustats”: “Millorar-los el que els pugui oferir la competència.” Segons afirma, amb Nace Energía, els clients que tinguin contracte poden assolir estalvis d’entre el 15% i el 20%.

Com remarca Ortega, un altre tret diferencial de Nace Energía és oferir als seus clients “productes nous, que no tenen res a veure amb la inèrcia de la competència.” Entre aquests productes cal destacar Nacexsa, una plataforma multigestió que permet a les empreses controlar l’ús de la seva energia i modificar-lo, si s’escau, de manera remota. Actualment, més de cent empreses ja disposen d’aquest dispositiu, dissenyat per Nace Energía i Conexiona.

La comercialitzadora, que fa servir fonts d’energia renovable al 100%, també ofereix als seus clients altres novetats, com el counter mini, un comptador més barat que altres del mercat. Nace Energía també ofereix als seus clients la possibilitat de canviar el comptador fiscal, que passi a ser propietat del client, i no pas de la distribuïdora.

La companyia també conrea la fidelitat del client i que signi un contracte de tres anys, i per això ofereix als possibles clients incentius com neveres, televisors o l’abonament a canals com Movistar+ o Netflix. L’incentiu obeeix, com reconeix Pablo Abejas, a la dificultat d’abaratir el preu de l’energia, sobre el qual pesen els peatges, l’IVA i l’impost elèctric.

Enfocats al petit comerç

“Nace Energía està concebuda per a aquells que volen canviar de companyia, perquè consideren que paguen massa”, explica el director de la comercialitzadora, Pablo Abejas, que afegeix que el principal objectiu “és el petit comerç, que està sent molt perjudicat per la tarifa d’últim recurs (TUR), i se sent enganyat, cosa que el porta a cercar ofertes més avantatjoses”. El petit comerç té el marge de negociació del gran client industrial, que gràcies al volum que consumeix pot ser agressiu i negociar preus més ajustats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.