Weecover, l’assegurança tecnològica
La nova insurtech preveu arribar als 50.000 contractes l’any 2022
Weecover, especialitzada en assegurances en línia, preveu gestionar al voltant de 50.000 contractes i superar els tres milions d’euros en primes el 2022, segons les previsions amb què treballen els seus fundadors, Jordi Pagès i Rafael Gallardo.
Aquesta start up neix amb la vocació d’esdevenir la referència asseguradora per a tot el sector del comerç electrònic.
La nova tecnològica ha desenvolupat diversos productes per facilitar l’adquisició d’assegurances a través de plataformes. Una d’aquestes solucions és Widget Checkout, que per permet a les empreses la possibilitat de subscriure una assegurança en el el procés de compra, tant digital com a la botiga física.
Una altra solució és WeePets, una assegurança per a mascotes, gossos i gats, que cobreix des de l’assistència veterinària fins a possibles despeses per responsabilitat civil. Així mateix, WeeMove està especialitzada en assegurances per a bicicletes, bicicletes elèctriques i patinets. Aquests productes es contracten a la Xarxa, a portals específics. La companyia està ultimant el llançament de nous productes, en àmbits com l’organització d’esdeveniments o la ciberseguretat.
Segons expliquen Pagès i Gallardo, “la senzillesa i la facilitat són dos eixos sobre els quals tot ha de girar; poder contractar assegurances amb només un clic és fonamental, així com la transparència.” Segons afegeixen, “un dels grans objectius de la companyia és oferir un millor coneixement de les cobertures i facilitar la comprensió del llenguatge assegurador, que de vegades és complex.”
Weecover ha iniciat la seva singladura amb un capital inicial de 400.000 euros, un finançament que procedeix d’inversors privats vinculats al sector assegurador i que aposten per aquest nou model de negoci.
Jordi Pagès i Rafael Gallardo compten amb una àmplia trajectòria professional de més de 25 anys. Pagès ha desenvolupat el gruix de la seva carrera a Zurich, on va ocupar càrrecs de responsabilitat. Gallardo ha estat sempre lligat al món digital, tant a Zurich com Océano o Crédit Suisse.
El vincle entre el sector assegurador i el món tecnològic no té ni deu anys, i va trigar cinc anys a constituir-se en un veritable subsector, l’insurtech, amb bones perspectives de negoci. El 2015, segons la consultora Everis, la inversió en aquest àmbit va assolir els 2.800 milions d’euros. Grans corporacions com Google s’han incorporat últimament a aquest segment,en què la inversió s’ha multiplicat per cinc cada any. A l’Estat espanyol, hom calcula que ja s’hi han invertit 30 milions d’euros, i s’ha palesat l’interès que hi han mostrat grans asseguradores com Mapfre o Axa.