Empreses

El grup d’Infojobs inaugura seu global i ‘hub’ tecnològic al 22@

Adevinta, propietària de portals Infojobs, Fotocasa, Habitaclia, Coches.net, Motos.net, Milanuncios i Vibbo, ha situat la seva seu mundial al districte 22@ de Barcelona, on hi treballen 1.084 empleats dels 3.150 que té el grup a nivell global, un nombre que augmentarà un 15% fins al 2020, en línia amb els plans de creixement de la companyia d’origen noruec.

Erik Ryssdal, CEO mundial del grup, va destacar que “la concentració de talent que hi ha a Barcelona i la seva capacitat per atreure’l, així com la concentració d’universitats que proporcionen talent de gran qualitat, van ser factors determinants a l’hora de decidir la ubicació de la seu mundial del grup”. D’altra banda, Gianpaolo Santorsola, CEO delg rup a l’Estat, va afegir que la situació política actual no els va fer replantejar-se l’operació ja que consideren que l’impacte “pot ser puntual però no sistèmic”.

Adevinta, companyia cotitzada des de l’abril d’enguany, va formar part del grup noruec Schibsted fins la seva escissió el febrer passat, quan es van separar els negocis de mitjans i els de marketplaces digitals. L’empresa, que opera en 16 països, va facturar 644 milions d’euros l’any passat, xifra que ja ha superat en els tres primers trimestres d’enguany, situant-se en 539,3 milions d’euros. A l’Estat, Adevinta va tancar el 2018 amb uns ingressos de 160 milions d’euros i en l’acumulat de l’any en curs, aquesta xifra s’ha situat en els 135,1 milions.

En els seus 40 anys de trajectòria en el mercat dels anuncis classificats de l’Estat, Adevinta s’ha convertit “en una de les principals empreses del sector tecnològic i un referent de transformació digital, ja que ha estat un dels principals impulsors de la digitalització del sector dels classificats”, va destacar Santorsola. Els més de 18 milions d’usuaris mensuals situen Adevinta com l’11a companyia amb major audiència a internet a l’Estat.

Sinergies.

L’empresa va unificar a mitjans d’any les cinc oficines que tenia ubicades en l’àrea metropolitana de Barcelona i les va emplaçar en l’edifici del carrer Ciutat de Granada, en el districte del 22@, on té llogades nou plantes amb una superfície total de 12.000 m2, i una terrassa amb vistes a quatre vents, de 900 m2. Aquest canvi, a més de suposar una millora en l’eficiència de les gestions i la implementació del mètode agile entre les diferents unitats de negoci, també ha permès configurar la seu de Barcelona com el hub tecnològic de la companyia. “Des d’aquí surten les innovacions que implementem arreu del món”, va comentar Santorsola.

Els principals mercats de la companyia són França, l’Estat espanyol i Brasil, to i que també té una presència rellevant en el nord d’Àfrica i a diferents països de Llatinoamèrica. A la inauguració de la nova seu d’Adevinta hi van assistir el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, el secretari d’Estat per a l’Avanç Digital, Francisco Polo; el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell; i el tinent d’alcalde, Jaume Collboni.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.