Gran angular

Incertesa al sector de l’automòbil

L’automoció passa per un moment incert per la regulació i els nous actors

Coface preveu que sovintejaran les fusions en el curt termini

Sac­se­jada per una regu­lació cada vegada més estricta, fona­men­tal­ment en el capítol del res­pecte al medi ambi­ent, la indústria auto­mo­triu d’arreu del món tra­vessa un moment de crisi, cosa que l’obli­garà a curt ter­mini a replan­te­ja­ments seri­o­sos, segons observa l’asse­gu­ra­dora de crèdit glo­bal.

Segons els ana­lis­tes de Coface, les empre­ses del sec­tor, que han estat forçades a com­plir amb les regu­la­ci­ons ambi­en­tals, alhora que han de satis­fer les exigències del con­su­mi­dor, s’han vist obli­ga­des a fer for­tes inver­si­ons en el redis­seny dels vehi­cles, cosa que ha com­por­tat for­tes inver­si­ons.

A més a més, la incer­tesa al sec­tor s’ha incre­men­tat amb l’apa­rició de nous actors, com Goo­gle Waymo, Tesla, Arc­fox o Aiways, que han espe­ro­nat encara més la tendència del sec­tor a la con­cen­tració mit­jançant fusi­ons, adqui­si­ci­ons o co-inver­si­ons.

Coface des­taca en les seves anàlisis el pes que ha tin­gut per a l’alen­ti­ment de l’auto­moció de la UE la imple­men­tació de les rigo­ro­ses nor­mes d’homo­lo­gació per als nous models d’automòbils, que es conei­xem com a Worldwide Har­mo­ni­zed Ligth Vehi­cles Test Pro­ce­du­res (WLTP).

Aques­tes regles s’han traduït en endar­re­ri­ments a les cade­nes de mun­tatge, tot pro­vo­cant una dis­mi­nució dels models dis­po­ni­bles en els con­ces­si­o­na­ris. En aquest sen­tit, els cli­ents s’han vist obli­gats a ajor­nar les com­pres, i això ha impac­tat direc­ta­ment en les noves matri­cu­la­ci­ons.

A les bar­re­res tècni­ques i admi­nis­tra­ti­ves s’hi suma, segons Coface, una tendència nega­tiva a la com­pra per part dels con­su­mi­dors de la Zona Euro. És per això que la com­pra de nous vehi­cles s’ha vist reduïda, tot tenint en compte que els incen­ti­ves per al canvi a tec­no­lo­gies més ecològiques s’han exhau­rit en alguns països.

El mer­cat dels EUA també ha sofert una cai­guda en la demanda, amb una cai­guda de l’1,1% a finals del mes d’octu­bre. Aquesta tendència ha pro­vo­cat el tan­ca­ment de diver­ses plan­tes de fabri­cació al país.

Així mateix, el mer­cat xinès es veu dura­ment afec­tat per la cai­guda de la demanda, amb una cai­guda del 4% el més d’octu­bre pas­sat. Això ha estat cau­sat, a parer dels ana­lis­tes de Coface, per una acti­tud espe­cu­la­tiva dels con­su­mi­dors, que espe­ren els incen­tius fis­cals anun­ci­ats pel govern. A aquest fac­tor s’hi sumen els efec­tes de la guerra comer­cial i els EUA.

Segons con­clou Coface, en els temps a venir la neces­si­tat de raci­o­na­lit­zar els cos­tos de pro­ducció i els nous desen­vo­lu­pa­ments tec­nològics que exi­geix la nor­ma­tiva ambi­en­tal, impul­sarà les fusi­ons i adqui­si­ci­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.