Societat

Transport

Entren en vigor les noves tarifes de l’ATM

L’embolic de les targetes

La desaparició de la T-10 causa desconcert entre els usuaris que tot i que havien estat avisats encara ahir dubtaven de quin era l’abonament més adequat

L’aparició de la T-Usual, que elimina altres bitllets, satisfà per la rebaixa de preu

“No sé ben bé quina és la tar­geta que subs­ti­tu­eix la T-10, però de moment encara em que­den qua­tre viat­ges de la de l’any pas­sat”, expli­cava un usu­ari de Mont­gat a qui un altre usu­ari i davant la màquina expe­ne­dora de bit­llets li va aca­bar acla­rint que la tar­geta que subs­ti­tuirà la T-10 és la que es diu T-Casual, però que és més cara, en comp­tes de val­dre 10,20 euros, en val 11,35, i, a més a més, és per­so­nal. “No podràs picar dos viat­ges seguits”, li explica.

Ahir va ser un dia com­pli­cat per a qui volia com­prar una tar­geta de trans­port públic inte­grat de l’àrea de Bar­ce­lona, sobre­tot perquè, en ser festa, en algu­nes esta­ci­ons, com la de Mont­gat, durant molta estona no hi havia ningú a la fines­treta a qui pre­gun­tar. Ales­ho­res la gent inten­tava acla­rir-se davant les màqui­nes expe­ne­do­res. “Ja sé que ho van dir, però ara con­fonc les tar­ge­tes”, adme­tia una senyora que volia com­prar una T-10 i ja no podia perquè l’opció ha des­a­pa­re­gut de la pan­ta­lla. “Si té una T-10 vella encara li durarà uns dies, però nova ja no pot ser”, li van expli­car unes noies. Aquesta dona es pre­gun­tava que si algun dia va amb un parell d’ami­gues a Bar­ce­lona com s’ho faran si no hi ha la T-10. “Ara en faran una altra que es diu T-Fami­liar, que serà més o menys el mateix i podran picar dues o tres per­so­nes en el mateix moment”, li van acla­rir. Això sí, serà més cara perquè, encara que per una zona costi 10 euros, en comp­tes de 10 viat­ges només ser­virà per fer-ne 8.

“A mi se’m va aca­bar la T-Jove fa tres dies i la meva mare no me’n va dei­xar com­prar una altra perquè em va dir que a par­tir d’avui seria més barata. Men­tres­tant he fet ser­vir la seva T-10, però li he gas­tat quasi tots els viat­ges”, expli­cava en Sergi, de 17 anys, que, segons ell, fa un mínim de qua­tre o cinc viat­ges en autobús i tren cada dia per anar a l’ins­ti­tut, a fut­bol i a casa, tot en pobla­ci­ons dife­rents. En Sergi pagarà molt més barata la T-Jove, que durarà un mes i li per­metrà fer tots els viat­ges que vul­gui, en metro, autobús i tren de Roda­lies, perquè des d’ahir costa 80 euros i fins ara en cos­tava 105. També cos­tarà una mica menys la subs­ti­tuta de la T-50/30, que des­a­pa­reix. És la que feia ser­vir la Laura, que ahir va com­prar-se la T-Usual, que ser­veix per a tot un mes i fer tots els viat­ges que es vul­gui. “M’ha cos­tat 40 euros, 3 menys del que cos­tava, i no tinc límits. Fins ara, si un dia em pas­sava de 50 viat­ges, aca­bava com­prant la T-10 per uns dies”, deia. Les pre­gun­tes dels usu­a­ris eren mol­tes i se les feien i inten­ta­ven acla­rir entre ells. Avui, dia labo­ra­ble, els tre­ba­lla­dors de metro i Renfe aca­ba­ran can­sats de donar expli­ca­ci­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.