Empreses

Beabloo porta el futur al comerç

La firma aplica IA a les dades que es generen en el punt de venda i les fa determinants per al creixement del negoci

Minerva, el motor d’intel·ligència artificial que sap el que agrada més

Beabloo endinsa els comerços de proximitat i les grans empreses de retail en l’era digital. La firma catalana els transforma i els fa visibles, tant si tenen milers d’establiments repartits pel món com un, dos o tres en una única ciutat. Ho fa a través del màrqueting digital, els cartells electrònics i els beacons, uns petits dispositius sense fil que permeten posicionar de manera exacta el client i saber què està mirant, per tal d’oferir-li una assistència personalitzada.

“Tenim dues línies principals de producte desenvolupades al cent per cent per Beabloo. Una està dirigida a les grans empreses i s’anomena ACIS (Active Customer Intelligence Suite). Es compon d’una sèrie de solucions i productes integrats que sensoritzen el comportament del cient i el tradueixen en accions. L’altra línia és myBloo, que podríem dir que és una versió reduïda però també molt potent de l’ACIS, dirigida al comerç de proximitat, que proposa la solució més avançada de digitalització d’un establiment”, explica Jaume Portell, fundador i CEO de Beabloo.

Fa uns mesos, a myBloo i a ACIS, s’hi va incorporar Minerva, el motor d’intel·ligència artificial creat també per Beabloo. Es tracta d’una solució de cartells digitals intel·ligents basada en machine learning, que personalitza els continguts digitals dels espais físics. Minerva permet predir quin contingut serà el més atractiu per mostrar als clients en els cartells digitals i el reprodueix, de manera que s’optimitza l’impacte de l’estratègia de màrqueting en els espais comercials.

La nova eina aprèn automàticament de les preferències de l’audiència, de les dades demogràfiques, de les vendes i els inventaris, segmenta per dies i hores, setmanes o circumstàncies climàtiques, entre molts altres paràmetres. Així és capaç de personalitzar les campanyes de màrqueting. “Amb Minerva, el sistema aprèn i indica allò que més convé ensenyar en cada moment”, diu Portell.

A través d’una petita càmera situada sobre les pantalles i un sensor de cares, el sistema detecta si el client està mirant la proposta i durant quanta estona ho fa. A partir d’aquestes dades, Minerva sap el que genera atracció, el producte més mirat i si coincideix amb el més venut. Aprèn i fa la proposta de continguts per a cada hora del dia. “Els clients voten amb els seus ulls allò que els agrada i allò que no”, assegura Portell.

I per acabar d’arrodonir els serveis, una impressora intel·ligent crea el tiquet de caixa i envia alhora la informació al sistema de Beabloo, de manera que s’obté la dada del producte venut i de l’hora que ha estat adquirit. El sistema ho relaciona amb la publicitat que cal ensenyar.

Al novembre, Beabloo va culminar la fusió amb Metriplica, una empresa líder a Europa en analítica web i d’aplicacions mòbils, grans experts en el món en línia. L’operació, que va suposar 2 milions d’euros, consolida la posició de Beabloo en el sector del màrqueting digital.

Del món en línia al físic.

Metriplica és experta “a treure profit de les bones dades. Beabloo aporta una sensorització d’una qualitat extraordinària en el món físic i Metriplica és conductora de transformació digital, d’analítica i de negoci”, explica Portell.

Beabloo i Metriplica abracen ara el món físic i en línia, aconseguint impactes molt rellevants. “Els establiments físics gairebé no han canviat en molts anys, mentre que els webs no han deixat de transformar-se des del primer dia que van ser creats. La raó és el mesuratge, habitual en el món en línia però no en el físic”, afirma Enric Quintero, fundador i CEO de Metriplica i actualment director general de Beabloo. Segons ell, “hi ha una gran distància entre el que es coneix del consumidor en línia i el presencial, a conseqüència del mesuratge que es fa en un canal i no en l’altre”: “Ara tenim les dades també d’aquest consumidor de l’establiment físic i això ens dona la seva fotografia completa. Per això, per a nosaltres, la fusió ha estat clau.”

BEABLOO

Facturació
8 M€
Treballadors
92
Any de fundació
2008
Beabloo ha passat dels 4,8 milions d’euros el 2018 als 8 milions el 2019, i preveu que la fusió amb Metriplica li permetrà un creixement del 50% interanual durant els pròxims tres anys, fins a assolir una facturació de més de 20 milions el 2022.

La digitalització, element essencial

Jaume Portell va fundar Beabloo, empresa tecnològica especialitzada en màrqueting digital i dades massives, després de passar per eDreams, on va ser director d’operacions i de tecnologia. La firma va començar amb l’objectiu d’impulsar la visibilitat del comerç de proximitat però, arran de la crisi, l’empresa va reorientar l’objectiu i va començar a subministrar tecnologia a grans retailers i apostar per la internacionalització. El 2016, Beabloo va decidir recuperar la idea inicial i va desenvolupar myBloo, el primer servei dissenyat per acompanyar el petit negoci en el procés de transformació digital. Actualment, també ofereix les dues línies de productes –ACIS, per a grans empreses, i myBloo, per al comerç de proximitat– en format marca blanca per als seus col·laboradors, grans multinacionals del sector del comerç. Després de la fusió amb Metriplica, les empreses estan en procés d’integrar les estructures de serveis i producte, i de continuar el creixement, tant en línia com en el món físic. Beabloo està present a hores d’ara en més de 45 mercats i té oficines a la Xina, Turquia, Anglaterra, i el Pròxim Orient.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.