13 milions per als projectes de RIS3CAT
34 empreses i entitats col·laboren en projectes d’innovació en cultura
La Comunitat RIS3CAT Media, que aplega 34 empreses i entitats del món de la cultura i la creació, ha iniciat la seva singladura, amb la missió de desenvolupar durant els pròxims quatre anys vuit projectes col·laboratius en R+D+I, amb una inversió total de 13.688.490 euros.
Per primera vegada, empreses i institucions de les indústries culturals i creatives uneixen esforços per transformar el coneixement i la tecnologia en valor econòmic, social i cultural, a més a més de desenvolupar noves oportunitats de producció, difusió i consum culturals.
El pla de la Comunitat RIS3CAT Media percebrà un ajut de sis milions d’euros de part de la Generalitat, a través d’ACCIÓ.
La Comunitat RIS3CAT Media durà a terme vuit projectes d’innovació, dels quals, Eurecat liderarà PICAE, que estudiarà models innovadors de recomanació de continguts audiovisuals i editorials, i Mironins, que redissenyarà les visites als museus a través de la narrativa transmèdia, la gamificació i les noves tecnologies.
Per la seva banda, i2cat encapçalarà ViVIM, un projecte amb el propòsit d’avançar en la generació d’un nou format audiovisual basat en el vídeo omnidireccional.
La Universitat Pompeu Fabra liderarà els projectes nanoMOOCs, que definirà i desenvoluparà un nou format audiovisual i editorial que integrarà un conjunt de recursos d’aprenentatge multimèdia; Engagement, per al disseny de tecnologies que permetin la interacció dels continguts exhibits en els museus i les experiències dels propis usuaris, i EDvidence, que té per objectiu crear una metodologia que intervingui en els processos d’innovació i d’organització d’empreses orientades al canvi pedagògic i cultural.
IDENTIT@RT, liderat per Connociam, crearà una plataforma per a la gestió del copyright d’obres creatives que permeti co-crear, exposar, comercialitzar, llicenciar i distribuir les obres a través d’un nou mercat virtual, mitjançant tecnologies com Blockchain.
Així mateix, Creactivitat liderarà ZINKCAT, que desenvoluparà un protocol dirigit a dissenyadors i agències de màrqueting que els permetrà establir les bases conceptuals per crear disseny connectat i millorar l’experiència de l’usuari.