Empreses

Mango registra el seu rècord històric de vendes el 2019

La firma de moda va tancar el passat exercici amb 2.374 milions d’euros de facturació, un 6,3% més que al 2018

Mango Holding, la principal cadena de moda catalana va tancar el 2019 amb unes vendes de 2.374 milions d’euros, la xifra més alta en la història de la companyia. Els ingressos han crescut en 141 milions, és a dir un 6,3% més que un any abans, i supera en 47 milions els obtinguts en 2015, que eren fins ara el millor registre històric de vendes.

Segons l’empresa, aquest augment de vendes ha vingut acompanyat d’una important millora de la rendibilitat. El EBITDA de Mango ha crescut un 43,7% en passar de 135 a 194 milions d’euros i acumula un creixement pròxim als 120 milions en els últims tres anys. La companyia ha obtingut un resultat brut de 41 milions.

Segons ha explicat el conseller delegat de Mango, Toni Ruiz en un comunicat “el 2019 ha estat un any extraordinàriament satisfactori. Aquests excel·lents números són fruit de l’esforç i de la gran feina de tots els que formem part de Mango i ens permeten continuar construint l’empresa que volem ser en el futur”.

En paral·lel, Mango ha continuat reduint el seu endeutament bancari. En només dos anys ha estat capaç de retallar el seu deute financer net de 415 a 184 milions. En concret, la reducció de l’any passat va ser de 131 milions d’euros. “La nostra situació financera és la millor que hem tingut en molts anys. Avui som capaços de retornar tot el nostre deute amb el que genera la companyia en un any. El nostre objectiu és continuar reduint-la, però sense renunciar a projectes que incrementin la nostra rendibilitat”, assenyala Ruiz.

Quant al repartiment de la facturació per àrees geogràfiques, l’activitat internacional del grup es va mantenir en el 77% del total i el mercat espanyol, primer mercat en vendes, en el 23%. Per línies de negoci, Man, Kids i Violeta van representar el 18% de les vendes. Molt destacable ha estat l’evolució de la col·lecció d’home, que ha crescut per sobre del 20% en 2019 i ha superat els 200 milions d’euros de facturació.

Respecte a la venda online, la facturació va créixer un 26,7%, fins a aconseguir la xifra de 564 milions d’euros, la qual cosa representa un increment de 119 milions, una xifra superior a l’objectiu fixat per a l’any.

En 2019, la web de Mango va superar els 600 milions de visites, de les quals al voltant del 80% es van realitzar a través de dispositius mòbils.

Per altra part, les vendes a les botigues físiques de Mango han tingut un bon comportament durant 2019, amb un creixement del 5,5% de vendes.

Durant 2019 Mango ha continuat reorganitzant el seu parc de botigues per a adaptar-lo a les noves necessitats, però la superfície de venda s’ha mantingut molt estable. En xifres absolutes, la companyia va finalitzar l’exercici amb 2.188 botigues, 5 més que l’any anterior iperò amb una superfície de venda un 1% menys que en 2018.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.