Emprenedors

Una firma que digitalitza l’advocacia

El fundador de RedPoints aspira a crear un ‘hub’ de ‘legal tech’ a Barcelona

Josep Coll és fundador de Red Point, una empresa que va iniciar amb 3.000 euros l’any 2009 després de quatre intents fallits. Actualment, aquesta firma està considerada una de les vint-i-cinc starts-ups tecnològiques més importants d’Europa. Només a Barcelona hi treballen 300 persones i prop de mig centenar a l’oficina que tenen de Nova York

Ara bé, tot i l’èxit aconseguit, fa any i mig, Josep Coll, saturat físicament i emocionalment per l’esforç que havia suposat construir des de zero aquesta companyia, va decidir deixar-ne de portar la gestió del dia a dia i va fer un pas enrere. Tenia uns nous i ambiciosos objectius que complir, però ara des d’una perspectiva personal.

La seva mare havia mort de càncer amb un somni sense complir: viatjar a la Polinèsia, i Josep Coll li va prometre que compliria el seu gran desig.

Fa nou mesos, va emprendre aquest viatge de dol i alhora catàrtic amb la passió amb què s’embarca en els seus projectes i, a més, amb contingut solidari.

Després de mig any travessant el món per arribar a la Polinèsia en moto, ha aconseguit el rècord de distància recorreguda en solitari al punt més al sud-est del planeta i també ha aconseguit recaptar 24.000 euros per posar en marxa un programa de musicoteràpia per a nens en estat terminal.

“Sempre he dedicat una part del meu temps a fer coses per als altres. Els emprenedors que tenim el superpoder de pensar una cosa i fer-la, fins i tot quan no hi ha diners, crec hauríem d’invertir una part d’aquest talent en temes socials”, se sincera Coll.

De fet, amb aquesta filosofia de vida, quan fa cinc anys la filla d’uns amics va emmalaltir d’un càncer rar, va crear l’associació Anita per a l’investigació sobre càncer infantil, des de la qual recentment han donat 1 milió d’euros a l’Hospital Sant Joan de Déu.

També ha posat en marxa el telèfon vermell de l’emprenedor, per assessorar emprenedors. Els beneficis de cada trucada van a l’ONG barcelonina Sense Sostre, que atén persones que viuen al carrer.

A més del contingut social, el viatge a la Polinèsia li va servir per agafar l’energia i reflexionar molt sobre el nou projecte empresarial. Coll, que és advocat de formació, està treballant en la creació d’una start-up dedicada a l’eliminació de contingut de les persones a internet. En pocs mesos sortirem al mercat.

Ara com ara, aquesta firma legal tech encara s’està cuinant i es troba en un moment de cerca de personal i socis. “Espero que en aquesta nova aventura emprenedora sigui tot més fàcil. A l’anterior vaig haver de dedicar molts esforços per aconseguir el compromís dels inversors. Fins i tot em vaig fer professor d’universitat per millorar la credibilitat”, recorda.

El seu projecte és ben ambiciós, perquè aspira a crear un hort d’empreses de legal tech, i amb un petit fons d’inversió, ajudar a fer-les créixer per a després crear també un club d’inversió. De moment, Coll s’ha convertit en business angel de legal tech i està gestionant juntament amb Barcelona Tech City la possibilitat de crear un hub de legal tech.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.