Gran angular

Enginy en temps de pandèmia

1/4 de segon és el que triga la solució Interaction Care, de Beabloo, a mesurar la distància entre persones dins d’un establiment

La covid-19 ha fet abaixar persianes de tot allò que va ser catalogat com a servei no essencial (tan acostumats com estàvem de tenir-ho tot a mà); ha confinat la gent a casa; ha fet redescobrir finestres, balcons, terrasses, patis i jardins; ha tret molts vehicles dels carrers i avions del cel (amb la conseqüent millora de l’aire); ha impulsat l’ús de les noves tecnologies, i ha noquejat l’economia, deixant un incert i angoixant futur per a molts, tant empresaris com treballadors.

I ara ja sembla planificat un futur immediat complicat, un desconfinament gradual amb la distància social instal·lada per un temps que ningú pot concretar, i mascaretes i guants com a complement farragós d’un estiu que està a tocar. No són pocs els que confinats han estat visionaris d’aquesta nova realitat que ja despunta i ofereixen solucions digitals als esculls normatius imposats.

N’hi ha que han destacat que els seus serveis són més necessaris ara que mai, com la firma Validated ID, que permet la signatura digital de documents. Assegura que aquests dies de confinament ha duplicat el volum de signatures realitzat i ha incrementat fins a un 400% la xifra d’usuaris interessats a utilitzar la plataforma. D’altres, construeixen propostes smart i digitals que han de fer el retorn més senzill i sobretot segur. La start-up Siltom Institute, amb seu a Barcelona, ofereix als restaurants la formació gratuïta (de manera temporal) de fins a quinze persones dels equips de sala per adaptar els procediments interns a la nova realitat i aprendre a aplicar-los de manera senzilla. Ho ha fa través de la ludificació i la neurociència, amb l’aplicació mòbil TrainApp.

La consultora TIC Setesca, fundada i dirigida per Jordi Damià, planteja cinc solucions tecnològiques que ajudaran les empreses d’hostaleria, turisme i oficines a adaptar-se als nous requisits d’higiene, neteja i seguretat: càmeres termogràfiques intel·ligents, sistemes de control de presència, mètodes de neteja homologats i l’automatització de les transaccions sense contacte.

I Beabloo, empresa de retail tech, dirigida i cofundada per Jaume Portell, ha presentat Interaction Care, una solució que garanteix el compliment de les mesures de seguretat pel que fa a distància, temperatura física i flux de persones en espais tancats (comerços, oficines, aeroports...). Utilitzant la intel·ligència artificial, sensors i càmeres zenitals, la solució mesura cada quart de segon la distància que hi ha entre les persones que són dins del local; determina, a través de la confecció d’un mapa de calor, quines zones han estat les més trepitjades per així poder-les desinfectar més intensament, controla de manera precisa i en temps real l’ocupació del local i activa un semàfor a l’entrada per regular-ne l’accés.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.