heura foods
Tenir una experiència càrnica amb vegetals
El camí de tres anys d’Heura Foods, que elabora productes carnis amb ingredients vegetals, és el d’una història d’èxit cap al que Bernat Añaños, cofundador de l’empresa amb Marc Coloma, creu que és un veritable canvi de paradigma: “la tendència a la reducció del consum de carn s’estén, uns consumidors per consciència animalista, altres per tenir una dieta més saludable.”
Adoba els seus arguments amb dades com que a l’Estat espanyol un 50% dels consumidors està reduint el consum de carn, un 90% al Regne Unit. Durant els més de dos anys de trajectòria, Heura Foods ha vist com li ha fet plena confiança el canal de restaurants, que ara mateix suposa el 45% d’un negoci que l’any passat va assolir els 2,5 milions d’euros. Com diu Añaños, “volíem al restaurant donar resposta als que ja no volien més carn, però que volien mantenir una experiència càrnica, amb un impacte positiu a la salut i al planeta.” Així mateix, l’estratègia d’anar ocupant el territori del gran consum de mica en mica, entrant per establiments selectes, ara ja és present a les grans cadenes de distribució. Heura Foods vol seguir invertint en la mutació del producte, per fer-lo encara més saludable, a banda de millorar-ne el sabor i la textura. Fins ara, s’hi han fet ajustaments com reduir-ne la composició de productes, la quantitat de sal o l’oli de gira-sol en el pollastre o eliminar l’embolcall de plàstic. En el futur, Heura Foods, que treballa amb la soja com a matèria primera de proteïna, vol provar amb les propietats càrnies del pèsol. Amb presència als mercats de França, Itàlia, Països Baixos, Portugal, Singapur o Hong Kong, la firma acaba de donar el salt a la regió llatinoamericana, tot establint-se a Xile de la mà de la cadena de supermercats Tottus, que li permetrà aviat aterrar al Perú. Actualment fabrica a Països Baixos i Holanda, té previst fer una ronda de finançament aviat, que li permetria traslladar producció a Catalunya, País Valencià i el nord de l’Estat.