Economia

Comarques lleidatanes

El Pirineu confirma ser l’excepció

Potser per la seva àmplia oferta de recursos naturals, la demarcació de Lleida és la que menys ha notat la davallada del turisme aquest estiu. Tot i una arrencada a mig gas al juliol, l’agost no té res a envejar al d’anteriors anys. “Hem tingut una ocupació del 100% de la primera a la tercera setmana”, assegura la presidenta de l’Associació Càmpings Lleida, Marta Cortina, que qualifica d’ “invasió de turisme” l’afluència al Pirineu.

Durant el mes de juliol, l’ocupació en hostaleria va ser del 34,39%, tan sols 10 punts per sota de l’estiu passat, segons les dades del Patronat de Turisme de Lleida, però durant el mes d’agost ha vorejat el 100%. De fet, per als càmpings, aquest estiu serà gairebé millor que el passat. El mateix passa amb el turisme rural, ja que la majoria d’establiments del Pirineu han arribat al 100% d’ocupació i els de la plana han voltat el 80%. De fet, el cap de Promoció i Màrqueting del Patronat de Turisme de Lleida, Juli Alegre, adverteix que, si molts dels establiments no s’han acabat d’omplir, ha estat per adequar-se a les recomanacions sanitàries. “Les recepcions no paren de rebre trucades per fer reserves”, explica Alegre, que es mostra “molt satisfet”.

Pel que fa als hotels, l’ocupació ha anat del 90% al 100% a les comarques del Pirineu i ha estat més baixa a la plana, especialment a la capital, on molts hotels ja no han obert després del tancament forçós per la pandèmia.

Amb la caiguda de la mobilitat internacional, el perfil d’hoste també ha variat. Habitualment el 60% del turisme que acull la demarcació de Lleida és català i només un 18% és estranger, però Alegre adverteix que aquest any les xifres variaran: “El Pirineu ha estat absorbit pel turisme de proximitat.” Marta Cortina assegura que, sobretot al juliol, “s’ha notat molt la davallada del turisme estranger, especialment a les zones properes al Parc Nacional d’Aigüestortes i de Sort”. Però, a l’agost, la manca de turisme internacional s’ha suplert amb un fort augment de turisme català. El gerent de Ràfting Llavorsí, Manel Irinia, sosté que hi ha hagut “molta afluència de clients a la muntanya i amb moltes ganes de fer activitats”, fet que explica que els esports de muntanya hagin vorejat el 95% de capacitat.

Des del Patronat de Lleida veuen en aquest “estiu atípic” una “oportunitat de mostrar l’oferta turística a nous turistes i aconseguir fidelitzar-los”, i atribueixen l’èxit de la temporada a un model de turisme ecològic i sostenible.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.