Empreses

HispanoTex salva les vendes amb una línia de mascaretes

El grup tèxtil incorpora una àrea de negoci sanitària de teixit antiviral que representa un 20% de la facturació

El grup tèxtil fami­liar His­pa­no­Tex ha acon­se­guit com­pen­sar la dava­llada de les ven­des en tei­xit per a la llar amb la cre­ació d’una línia de negoci sanitària. El grup, que compta amb un cen­tre d’R+D propi, ha desen­vo­lu­pat jun­ta­ment amb la firma tec­nològica suïssa HeiQ® un inno­va­dor tei­xit anti­vi­ral i bac­te­ri­cida que no només pro­te­geix del con­tagi, entre altres virus de la covid-19, sinó que, a més, quan el virus entra en con­tacte amb aquest tei­xit trac­tat mor.

Des del mes d’abril, quan van començar a desen­vo­lu­par la línia sanitària, fins ara, han venut metratge per poder con­fec­ci­o­nar més de 10 mili­ons de mas­ca­re­tes. A més, n’han comer­ci­a­lit­zat més de 500.000 de con­fec­ci­o­na­des al Moianès, també a través del comerç electrònic propi que estre­na­ven amb l’ober­tura de la línia de negoci sanitària.

Víctor Melul, gerent i segona gene­ració al cap­da­vant del grup, cal­cula que les ven­des d’aquest tei­xit i el pro­ducte aca­bat repre­sen­tarà un 20% de la fac­tu­ració d’enguany. “La xifra no seria tan alta si no hi hagués hagut una atu­rada tant ele­vada de la resta de tei­xits. En les pri­me­res set­ma­nes de la pandèmia, les coman­des de tei­xit per a la llar, es van arri­bar a reduir fins a un 95%”, recorda.

Jus­ta­ment per com­ba­tre aquesta forta sac­se­jada, amb l’esclat de la pandèmia i les fàbri­ques atu­ra­des, el grup va deci­dir crear una aliança amb l’empresa suïssa per posar en marxa la nova línia sanitària. En un temps rècord i amb l’equip de recerca tre­ba­llant des de casa, van acon­se­guir la cer­ti­fi­cació cor­res­po­nent de la carac­terística anti­vi­ral i van rei­ni­ciar l’acti­vi­tat a la fàbrica. “Aquesta línia ha arri­bat per que­dar-se”, afe­geix Melul.

Amb la nova línia de negoci el grup ha incor­po­rat tretze per­so­nes repar­ti­des entre els depar­ta­ments d’R+D, gestió i admi­nis­tració i pro­ducció.

“Si hem pogut fer aquesta línia sanitària en poc més d’un mes és perquè tenim un equip d’R+D, un labo­ra­tori, els proveïdors neces­sa­ris i una tra­jectòria indus­trial de setanta anys”, explica Melul.

De fet, His­pa­no­Tex és una empresa indus­trial fami­liar que dona feina a 350 per­so­nes. La va crear el pare de l’actual direc­tor gene­ral, l’any 1956. El grup, amb seu a Sant Cugat, té dues fàbri­ques a Moià (Moianès): en una pro­du­ei­xen 30 mili­ons de metres qua­drats a l’any de tei­xit en cru i a l’altra el con­fec­ci­o­nen i el dis­tri­bu­ei­xen. A més el grup té una fàbrica d’aca­bats a Agu­llent (País Valencià), on es fa el procés indus­trial per enno­blir el tei­xit.

Ara com ara, el 85% de la fac­tu­ració del grup prové de les ven­des inter­na­ci­o­nals, espe­ci­al­ment de la gran dis­tri­bució i de cade­nes de boti­gues de totes les mides. “Es tracta d’un cli­ent que vol ser­vei inte­gral de qua­li­tat i al qual venem tota mena de pro­ducte aca­bat. Venem tant metratge com pro­ducte aca­bat.”

Melul explica que a més del seu con­tin­gut indus­trial, la seva aposta ha estat ori­en­tar-se al ser­vei al cli­ent, de manera àgil i ofe­rint la per­so­na­lit­zació amb tei­xit tècnic. “Ens ha permès posi­ci­o­nar-nos molt bé en el mer­cat euro­peu, que demana un pro­ducte de pro­xi­mi­tat”, afe­geix Melul.

ÚNICS

Un grup industrial tèxtil com els d’abans

La particularitat que fa única aquesta empresa tèxtil és el seu tarannà industrial en tot el procés. HispanoTex és de les poques empreses tèxtils que han resistit a les múltiples crisis del sector i que manté tot el procés vertical.

HispanoTex fa a casa des de la roba fins als acabats i la confecció. “Aquest model no ens ha anat malament, el mercat europeu busca productors de proximitat”, diu Melul.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.