Economia

5

“Tornem a començar”

La cadena Guitart Hotels només té obert l’hotel de Barcelona i dubta si l’haurà de tancar aquesta setmana

Tenen bones reserves per Nadal

“Estem davant moments incerts que no ens permeten planificar res a llarg termini”

“És com si juguéssim a l’oca. Un dia de tant en tant caus a la casella del pou i l’endemà tornes a començar per la casella de sortida.” Així defineix el director general de Guitart Hotels, Robert Torregrosa, la situació del sector hoteler des que va començar la pandèmia. Guitart Hotels és una cadena hotelera amb 65 anys d’història amb establiments a Lloret de Mar (4), la Molina i Barcelona. En aquests moments, la cadena només té obert el Guitart Grand Passage (4 estrelles superior), de Barcelona –un del 26% dels establiments hotelers de Barcelona que en aquests moments està obert–, i amb aquestes noves restriccions no tenen clar si acabaran tancant aquesta setmana vinent. “Teníem un 30% d’ocupació i ara amb aquestes noves restriccions ha començat un nou rosari de cancel·lacions i ens hem quedat amb el 15%”, explica Torregrosa, i indica que els clients que van a Barcelona es troben que no poden sortir de l’hotel per menjar i “no els fa gràcia” i “anul·len”.

Torregrosa és conscient que, fins que la crisi sanitària no millori, el sector no aixecarà el cap. Malgrat això assegura que “li fa ràbia” com a hoteler que actes importants relacionats amb el sector turístic ara ja es traslladin a mitjan any vinent i això vol dir que “ja es descarta el primer semestre de l’any”.

Guitart Hotels va seguir més o menys el mateix procés de tancament que va fer gran part del sector hoteler quan va començar la pandèmia: el 14 de març es va decretar l’estat d’alarma i amb només tres dies van tancar l’hotel de la Molina, que tenien obert amb grups d’escoles, i el Central Park de Lloret i el Grand Passage de Barcelona i van tramitar els ERTO per als seus treballadors. “Vam fer el tancament però pensant que per Setmana Santa ja es podria obrir; després va venir l’estiu i ara encarem el Nadal”, diu Torregrosa, que reconeix que la situació comença a ser insostenible: “Estem de nou davant moments incerts que no ens permeten planificar res a llarg termini.”

Reconeix que l’estiu no va ser com el d’altres anys. “Però el resum d’aquest estiu per a la cadena Guitart Hotels és que no hem perdut diners. No n’hem guanyat però no n’hem perdut”, comenta. El 80% de la facturació de la cadena és amb els hotels que tenen a Lloret, hotels que treballen majoritàriament amb turistes internacionals. Només van obrir un dels hotels: el Guitart Gold Central Park Aqua Resort, que en total pot arribar a tenir fins a 2.000 clients i que aquest estiu van limitar a 800. Va omplir amb client estatal i francès, entre d’altres.

De cara a Nadal, la cadena està esperançada amb les reserves que ara té perquè, segons comenta, “estan animades”. Ara cal veure com estarà sanitàriament i si continuen les restriccions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.