Gran angular

Més de 1.100 empreses de l’audiovisual representen un negoci de 6.700 milions

l’estudi El sector audiovisual a Catalunya. Actualització Estratègica constata la internacionalització del sector per la demanda de les grans plataformes

Més de 1.100 empreses del sector audiovisual a Catalunya representen un volum de negoci de 6.700 milions d’euros i ocupen unes 26.000 persones, segons l’estudi El sector audiovisual a Catalunya. Actualització Estratègica, elaborat pel Departament d’Empresa i Coneixement, en col·laboració amb el Clúster Audiovisual de Catalunya i la consultora Cluster Development.

L’estudi identifica tres àmbits d’activitat. En primer lloc, l’entertainment audiovisual, que inclou productores amb continguts propis; proveïdors especialitzats (efectes especials, postproducció, doblatge, so, equips...); empreses de base tecnològica amb tecnologies transversals d’aplicació també al sector audiovisual i empreses orientades a la distribució i/o exhibició. En segon lloc, hi ha el segment de comunicació-publicitat-esdeveniments, que inclou agències de comunicació, màrqueting i publicitat, amb tota la seva cadena de valor (realització d’anuncis, màrqueting digital, pàgines web, etc.) i les empreses que es dediquen a la realització d’esdeveniments en temps real.

Un darrer àmbit és el dels mtjans de comunicació que es dediquen a la producció i emissió de notícies.

Tal com reflecteix l’estudi, l’entertainment audiovisual és el sector amb més pes, ja que suposa, amb 3.869 milions d’euros, el 58% del volum de negoci, a més a més d’ocupar el 53% dels professionals, un total de 14.102. En aquest rengle hi ha censades 406 empreses.

El sector de comunicació, publicitat i esdeveniments és el que aporta més empreses, 656 (60%), i registra una facturació de 2.414 milions d’euros, amb una ocupació de 9.254 treballadors.

Pel que fa a mitjans de comunicació, la facturació és de 419 milions d’euros, el nombre d’empreses 40 i 3.295 el nombre de professionals que ocupa.

En l’apartat de l’anàlisi, l’estudi té una cura especial de l’àmbit de l’entertainment audiovisual, tot constatant que en aquest sector s’estan produint diferents canvis, on destaquen l’increment del negoci per l’entrada de noves plataformes que demanden molt contingut audiovisual; una forta inversió en nous continguts internacionalitzables, i un fort impacte de les noves tecnologies (VR, AR, big data, 5G,..). Tots aquests canvis impliquen tant al procés creatiu, com el de la producció i el de la distribució i permeten reduir costos, crear nous productes i experiències i millorar el coneixement del mercat.

A l’hora de plantejar reptes , l’estudi recomana a les empreses apostar pels segments de mercat de més creixement i i estratègies de desenvolupament amb empreses de videojocs d’IP pròpia. També anota que es important que les empreses de serveis per a l’entertaiment es diferenciïn, seguint clients de continguts i incorporant noves tecnologies en tot el procés.

Una altra recomanació és desenvolupar tot el potencial audiovisual del vertical Corporate, comunicació, publicitat i MICE.

Hom també demana la millora de l’ecosistema , amb el suport a empreses de base tecnològica i atrau-re’n de noves, impulsar la interacció amb l’ecosistema tecnològic de Barcelona, disposar d’espais de trobada entre la tecnologia i l’audiovisual-Hub audiovisual-i millorar oferta de platós en quantitat i qualitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.